اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان تا به امروز برای احداث، تکمیل و راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس این استان هزینه شده است.

هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری بعدازظهر امروز در جلسه بررسی و پیگیری روند اجرایی تکمیل مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان که در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان سمنان مجموعه‌ای فاخر و ارزشمند و متعلق به تمامی ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در کشور، فاخر، بی‌نظیر و ارزشمند است، افزود: ما مسؤولان امانت‌دار مردم هستیم و نیاز است تا این مجموعه ارزشمند که نه تنها متعلق به مردم استان سمنان، بلکه متعلق به یک‌یک مردم ایران اسلامی است، هرچه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا مردم حلاوت و شیرینی آن را بچشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: این مرکز فرهنگی، نشان‌دهنده هنرنمایی، ایثار، از خودگذشتگی و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و در واقع تکمیل کننده راه پر رهرو شهدا است که همگان باید با یک عزم جدی در تسریع امور تکمیل و بهره‌برداری آن همت بگماریم.

فخری بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس استان سمنان حاصل لطف کریمانه مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولت تدبیر و امید و اهتمام خوب مردم استان سمنان است.‌

وی افزود: بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان تا به امروز برای احداث،و تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه فاخر با اعتبارهای تخصیصی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، دولت و منابع استانی و دستگاه‌های اجرایی هزینه شده و نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی متولی امر، در اجرای تعهدات خود تسریع ورزند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان سمنان علاوه بر اینکه یک هویت فرهنگی فاخر را در دل خود جای داده، یک آبروی شهری و استانی است و باید با زیباسازی، تکمیل و فضاسازی مطلوب، یک هویت شهری ارزشمند به خود بگیرد.

فخری گفت: نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و اعلانی درون‌شهری و برون‌شهری، زیباسازی و فضای سبز این مجموعه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز در مجاورت کمربندی اصلی و مسیر تردد مسافران در کریدور اصلی کشور از غرب به شرق قرار دارد، می‌تواند محل بازدید و مراجعه بخش عظیمی از مردم ایران اسلامی باشد که نیاز است برای سهولت این امر، راه دسترسی به مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان سمنان از کمربندی اصلی، مطالعه و کارشناسی و تا قبل از پایان سال و تعطیلات نوروزی به بهره‌برداری برسد.

آمادگی فرمانداری سمنان برای تکمیل باغ موزه سمنان

نادر فخری، فرماندار سمنان نیز گفت: آمادگی کامل داریم تا در تکمیل موارد و مباحث باقی‌مانده به‌منظور بهره‌برداری از مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی امر، نسبت به اجرای تعهدات خود در راستای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این مجموعه فرهنگی فاخر، اقدام کنند.

فرماندار سمنان بیان کرد: راه دسترسی مسافران به این مرکز فرهنگی، می‌تواند در راستای معرفی و شناساندن این مهم به مردم کشور نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

ضرورت ترویج تفکر انقلابی

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: از پیگیری و نصب تابلوهای اعلانی و اطلاع‌رسانی درون‌شهری این مجموعه توسط شهرداری سمنان، تقدیر و تشکر داریم.

وی افزود: پاک‌سازی و خاک‌برداری مواد دپو شده در محیط باغ موزه، در راستای فضاسازی و زیباسازی آن، امری ضروری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تأکید کرد: با همراهی و همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی متولی امر و عمل به تعهدات، شاهد بهره‌برداری از این مجموعه در آینده باشیم.

سلامی عنوان کرد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، محلی برای ترویج تفکر انقلابی در جامعه و طرحی آبرومند برای استان است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول