اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون استاندار: محیط زیست به مشکلات آرادکوه رسیدگی کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه آرادکوه تنفس مردم را در جنوب پایتخت کختل کرده است، گفت: رفع مشکلات آراد کوه را از محیط زیست مطالبه‌گری می‌کنیم.

معاون استاندار: محیط زیست به مشکلات آرادکوه رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کهریزک با اشاره به تخلیه روزانه ۷ هزار تن زباله در سایت آرادکوه اظهار کرد: روزانه انواع پسماندهای مختلف از مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره برای امحاء و دفع به این مرکز ارسال می‌شود.

وی گفت: این موضوع به واسطه تمام آثار مخربی که برای محیط‌زیست از تولید شیرابه تا آلودگی خاک و هوا ایجاد می‌کند از حساسیت ویژه‌‌ای در نگاه مدیریت شهری و مجموعه استانداری تهران برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: علاوه بر این بوی بد گازهای ناشی از پسماند زباله در مجتمع آرادکوه تنفس مردم شهرهای باقرشهر، کهریزک، جنوب شهرری و مسیر و اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) را مختل کرده است.

چراغعلی تصریح کرد: در حوزه اقدامات اساسی برای مدیریت پسماند یکی از کارهای بسیار حائز اهمیت کاهش تولید پسماند است که به عنوان یکی از موارد اساسی در دوره مدیریت شهری جدید مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کاهش میزان حجم زباله‌ای که روزانه به آراد کوه منتقل می‌شود از سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه عمرانی استانداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: رفع نگرانی و دغدغه مردم برای ما حائز اهمیت بسیار است و ما نیز این موضوع را از محیط زیست مطالبه‌گری خواهیم کرد.

آرادکوه هیچ عایدی برای مردم کهریزک ندارد/شهرداری تهران سودآوری را فدای سلامت مردم نکند

امین بابایی بخشدار کهریزک نیز در با اشاره به تولید روزانه ۴۰۰ مترمکعب شیرابه مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه اظهار کرد: این موضوع برای سالیان متوالی بوده که معضلات فراوانی را برای شهر کهریزک و مردم این منطقه ایجاد کرده است.

وی گفت: انتشار بوی نامطبوع و گاز مِتان، حضور سگ‌های ولگرد، نفوذ شیرآبه‌های ناشی از زباله‌ها به خاک، حضور اتباع بیگانه و افزایش کلونی‌ها تنها گوشه‌ای از معضلات آرادکوه برای ساکنان بخش کهریزک بوده که به لحاظ بار روانی اثرات نامطلوبی را برای شهروندان این بخش به همراه داشته است.

بخشدار کهریزک افزود: به‌رغم عوارض و آسیب‌‌های اجتماعی و زیست‌محیطی آرادکوه بر ساکنان منطقه، متأسفانه شهرداری تهران تحت‌تأثیر معیارهای سودآوری، این موارد را نادیده گرفته و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

بابایی تصریح کرد: مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه هیچ عایدی برای مردم بخش کهریزک ندارد و این مردم نباید تاوان زباله‌های کلانشهر تهران را بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نحوه عملکرد آرادکوه به ویژه در حوزه ساخت‌‎وسازهای انجام گرفته نیز باید تعیین تکلیف شود و نسبت به اخذ مجوز پایان کار با توجه به اینکه در حوزه حریم شهر کهریزک است، اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول