اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

امارات پایگاه نظامی خود در اریتره را تعطیل می‌کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا گزارش داد که امارات شروع به جمع‌‌‌آوری پایگاه نظامی خود در نزدیکی تنگه باب المندب کرده است.

امارات پایگاه نظامی خود در اریتره را تعطیل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ای آمریکایی گزارش داد که امارات متحده عربی یکی از پایگاه‌های نظامی خود در اریتره را که مشرف بر تنگه «باب المندب» است، می‌خواهد جمع کند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس پنجشنبه گزارش داد که ابوظبی بخش‌هایی از این پایگاه‌ها را که میلیون‌ها دلار برای ساخت آن هزینه کرده، برچیده است. بر اساس این گزارش امارات از این پایگاه برای انتقال تسلیحات سنگین و برخی از نیروهایش به یمن استفاده می‌کرد.

ساخت این پایگاه به دهه هشتاد میلادی برمی گردد که استعمارگران ایتالیایی ‌‌آن را د رشهر «عصب» که مشرف بر دریای سرخ است، ساخته‌اند و تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ به عنوان پایگاه انتقال تسلیحات سنگین استفاده می‌شد.

این خبرگزاری گزارش داد که امارات پیشتر در این پایگاه جنگ‌افزارهای رزمی مختلفی مانند تانک‌، توپ‌های خودکششی و خودروهای زرهی و بالگردهای تهاجمی و پهپاد مستقر کرده بود.

امارات دو سال پیش بعد از عملی شدن تهدیدهای دولت نجات ملی یمن علیه این کشور و هدف قرار گرفتن فرودگاه‌های دبی و ابوظبی اعلام کرد که نیروهای خود از یمن را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول