اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند

امام جمعه ساوه گفت: سیاست قطعی ایران در مسئله برجام این است که آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند.

امریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اقتدا به امیرالمومنین در حکمرانی و شیوه حکومت‌داری را لازمه یک حکومت عادلانه و اسلامی دانست و اظهار کرد: رابطه با مردم، رعایت امانت در بحث بیت‌المال، حفظ اسلام و نظام اسلامی نمونه‌هایی از شیوه حکومت امیر مومنان بود. 

وی افزود: چرا بعضی مسئولین و یا سیاسیون و متاسفانه برخی در کسوت روحانیت بی‌انصافی می‌کنند و ظلم به مردم و نظام و رهبری می‌کنند‌، بعضی طوری صحبت می‌کنند که انسان احساس می‌کند آنها از آرمان امام (ره) منحرف شدند. 

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد: شما که خودتان را به امام نزدیک‌تر می‌دانید منشور روحانیت را بخوانید و نظر امام را نسبت به نهضت آزادی مطالعه کنید، اتهام نظام به استبداد و دیکتاتوری تکرار سخنان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست از مردم، از شهدا خجالت بکشید و حیا کنید. 

حسینی با اشاره به پذیرش انتقادهای جدی به نحوه سلوک برخی مسئولین بویژه در اجرای عدالت و دوری از فساد خاطرنشان کرد: از نظریه نظام انقلابی تا ابد و تا آخرین نفس دفاع می‌کنیم، دستورهای مهم انقلاب و نظام اسلامی را ببینید، ناسپاس نباشید، پژواک بی‌بی‌سی و سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل نباشید. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبه راهبردی مجلس شورای اسلامی در توقف اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی اشاره کرد و گفت: تعهداتی را که داوطلبانه بر خودمانی الزامی کردیم و این دیپلماسی باعث گستاخی آمریکا و اروپا شد و برجام را به خسارت محض و باغ بی‌میوه برای ما تبدیل کرد، لغو می‌کنیم تا اینکه آمریکا و اروپا تحریم‌‌ها را لغو کنند. مگر برجام برای لغو تحریم‌ها نبود چرا بعد از ۶ سال باید از تعهد ابتدایی خود اینگونه خودداری کنند؟!

امام جمعه ساوه اضافه کرد: سانتریفیوژها را جمع کردیم و صنعت هسته‌ای را تا حد نازل تعطیل کردیم تا تحریم‌ها برداشته شود، معیشت مردم اصلاح شود اما نه این و نه آن؟! پس تنها راه تعهدات برجامی ما برداشته شدن تمام تحریم‌ها در عمل است. 

حسینی با تاکید بر اینکه همه در این قضیه باید یکصدا بوده و کسی از داخل به خاطر اهداف انتخاباتی و جناحی، پیام ادادگی و اختلاف ندهد تصریح کرد: اگر کسی سخنی بگوید که باعث ادامه تحریم‌ها باشد او دشمن ملت ایران و کاسب تحریم خواهد بود. 

وی با اشاره به این موضوع که این بار به حرف و وعده کسی اعتماد نکرده و این بار فقط عمل به تعهدات باید صورت پذیرد گفت: سیاست قطعی و غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی در مساله برجام آن است که آمریکا و اروپا در مقام عمل تمام تحریم‌ها را بردارند و ما اقدامات آنها را راستی آزمایی کنیم و تنها در این صورت به تعهدات قبلی برمی‌گردیم وگرنه آمریکا و اروپا بدانند دوران وادادگی تمام شد. 

وی به افول آمریکا نیز اشاره داشت و قلمداد کرد: آمریکا در موضع ضعف قرار دارد‌، نتوانستند ترامپ را با آن حماقت و جنگ‌افروزی که در داخل کشور خودشان کرد، استیضاح کنند و لذا مثل آتش زیر خاکستر، آمریکا روی آتش اختلافات قرار گرفته و دوران پسا آمریکا در حال شروع شدن است. 

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها یک نیم نگاهی به انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور ما دارند و امید بسته‌اند که اگر فردی متمایل به آمریکا و مذاکره و رابطه با آمریکا سرکار بیاید تا به تداوم سلطه و تحریم و تهدید، ملت ما را تسلیم کند. 

حسینی انتخابات پرشور و شایسته‌گزینی را لازمه پیشرفت کشور و حل مسائل مختلف دانست و گفت: حضور حداکثری و انتخاب درست راه چاره حل مشکلات کشور بویژه مشکلات معیشتی مردم خواهد بود. 

وی مشارکت پرشور مردم را باعث یأس دشمنان نظام اسلامی و بیمه شدن کشور دانست و افزود: انتخاب بد و نادرست، همین می‌شود که مردم را پشیمان و گرفتار می‌کند اما انتخاب فرد کارآمد، با ایمان، پرانگیزه و علاقه‌مند به کار و در یک کلمه دولت حزب اللهی جوان باعث گشایش کارها و حل مشکلات می‌شود.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد : حضور همه سلایق و جریانات وفادار به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه و قانون اساسی و همچنین رد صلاحیت نااهلان، نامحرمان و طرفداران سکولاریسم و اسلام آمریکایی و غیرملتزم به اسلام ناب و اصل مترقی ولایت فقیه بویژه کسانی که برای جلب توجه مردم و رأی مردم، وادادگی و انحراف از آرمانها را اعلام یا اعمال می‌کنند میتواند در پرشور بودن این انتخابات نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول