اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پیگیری‌ها نتیجه داد/ کارگران اخراج شده پتروشیمی ایلام مشغول به کار شدند

صدها نفر از کارگران پتروشیمی ایلام که چندی پیش در این شرایط سخت اقتصادی اخراج شده بودند با پیگیری‌ها و بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری اخراج آنان منتفی و دوباره به کار خود بازگشتند.

پیگیری‌ها نتیجه داد/ کارگران اخراج شده پتروشیمی ایلام مشغول به کار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ماه گذشته مطلبی با عنوان "۶۱ کارگر از نان خوردن افتادند" در خبرگزاری فارس ایلام درج و براساس گفته‌ی تعدادی از کارگران شرکت آرین تجارت مانا در شرکت پتروشیمی ایلام، ده‌ها کارگر این شرکت توسط مسوولین پتروشیمی در این شرایط سخت اقتصادی اخراج شدند که سبب بروز مشکلات بسیاری برای این افراد شده بود.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس مشخص شد که علاوه بر کارگران شرکت مذکور، کارگران دیگر شرکت‌های از جمله شرکت کهربا توان نیز با چنین مشکلاتی مواجه‌ شدند که متأسفانه اخراج صدها نفر از کارگران مشغول در پتروشیمی ایلام در شرایط بحرانی اقتصادی کنونی و تورم بالا نگرانی این کارگران را در پی داشته است.

منتفی شدن اخراج کارگران پتروشیمی

شیرخانی مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری اخراج کارگران شرکت پتروشیمی ایلام منتفی است.

وی افزود: با توجه به اینکه طی ماه‌های گذشته شاهد تصمیم مسوولان پتروشیمی مبنی بر استخدام و جذب حدود ۲۰۰ نفر از کارگران مذکور از طریق آزمون استخدامی بودیم، این تصمیم نگرانی‌ صدها کارگر را در پی داشت.

لزوم اجرای مصوبات کمسیون کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در ادامه ضمن اینکه از مسوولین شرکت پتروشیمی ایلام خواست، مصوبات کمیسیون کارگری را اجرا کنند، اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری، اخراج کارگران پتروشیمی ایلام منتفی است و کارگران پتروشیمی مطمئن باشند که مسوولین پتروشیمی مصوبه‌های کمیسیون کارگری را اجرا خواهند کرد.

شیرخانی با بیان اینکه برخی از این کارگران هم اکنون به صورت ۱۵ روز در ماه مشغول فعالیت هستند تاکید کرد: کماکان این روند کاری برای این افراد ادامه دارد و جهت ادامه فعالیت این افراد رایزنی‌ها با مسوولان پتروشیمی ادامه خواهد داشت و مصوبات کمیسون کارگری که ذیل شورای تامین استان است، لازم الاجرا خواهد بود.

لزوم چاره اندیشی مسوولان

در شرایطی که کشور با رکود و تحریم اقتصادی درگیر است؛ توجه به امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از تعدیل نیرو توسط شرکت‌ها، صاحب کاران و... اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

شدت تحریم‌ها باعث شده اقتصاد کشور و به تبع آن وضعیت اقتصادی مردم به ویژه اقشار کم درآمد با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم در شرایط فعلی روزهای سخت‌تری را تجربه می‌کنند، در این شرایط مسوولان باید فکر جدی برای برطرف کردن مشکلات اقشار کم درآمد از جمله کارگران کنند و سیاست اصلی آنها افزایش قدرت خرید کارگران و اقشار کم درآمد باشد نه اینکه با طرح غیر کارشناسی به مشکلات مردم بیفزایند.

مسوولان کار و رفاه اجتماعی و همچنین شرکت پتروشیمی تدابیر لازم را در خصوص مشکلات پیش آمده برای کارگرانی که ده‌ها سال از عمر خود را صرف پیشبرد پروژه‌های پتروشیمی ایلام کرده‌اند بیندیشند تا شاهد تضییع حقوق صدها کارگر در این شرایط اقتصادی نامطلوب نباشیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول