اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمبود میوه به دلیل سرمازدگی و آفت یکی از عوامل گرانی است

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کاشان گفت: بالا رفتن قیمت به دو علت صادرات و کمبود میوه، سرمازدگی و آفت‌زدگی در برخی مناطق است.

کمبود میوه به دلیل سرمازدگی و آفت یکی از عوامل گرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در آستانه سال جدید و در این روزهای سخت که مردم کاشان با کرونا در حال مبارزه هستند قیمت میوه به‌ شدت افزایش داشته است. قیمت میوه نسبت به ۵ ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و به‌ عنوان‌مثال پرتقال در شهرستان کاشان کیلویی ۱۸ هزار تومان و موز در برخی از مغازه‌ها به کیلویی ۶۰ هزار تومان هم می‌رسد.

گرانی‌های ادامه‌دار میوه در ۵ ماه گذشته ابهاماتی در بین شهروندان کاشانی به وجود آورده است که دلیل چند نرخی بودن میوه در کل شهر و رهاشدگی بازار و نبود نظارت دلیلش چیست، چند نرخی بودن قیمت‌ها و نبود نظارت در مغازه‌ها لطماتی به خانواده های کم‌درآمد و ضعیف وارد کرده است.

پیمان یکی از فروشندگان میوه در سطح شهر کاشان در خصوص گرانی میوه در آستانه شب عید می‌گوید: قیمت میوه‌ها از مرکز اصلی یعنی میدان تره‌بار تعیین می‌شود، باید نظارت در این مرکز بیشتر شود، این گرانی در حالی است که محصولات از کشاورز باقیمت پایین خریداری می‌شود و در بازار باقیمت بالایی به فروش می‌رسد.

وی در خصوص چند نرخی بودن میوه‌ها در برخی مغازه‌ها گفت: مغازه‌داران و فروشندگان میوه هر طور که دوست داشته باشند، اجناس خود را با قیمت‌های متفاوت به مردم می‌فروشند و هر مقدار که برایشان سود بیشتری داشته باشد به مردم می‌فروشند چراکه کسی در بازار نظارت ندارد.

 

رحمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان در خصوص بالا رفتن قیمت میوه اظهار کرد: بالا رفتن قیمت به دو علت صادرات و کمبود میوه، سرمازدگی و آفت‌زدگی در برخی مناطق است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کاشان با بیان اینکه بالا رفتن قیمت خیار به دلیل سرمازدگی بود و در برخی مناطق کشت کمتری نسبت به سال‌های گذشته داشته است، گفت: بازرسی باید در این باره نظارت کلی داشته باشد.

وی در خصوص قیمت موز و نظارت بر فروشگاه‌های سطح شهر اظهار کرد: قیمت موز بستگی به واردات دارد و نوسان آن را ما تعیین نمی‌کنیم چون محصول از خارج از کشور وارد می‌شود.

رحمانی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: میدان میوه تره‌بار همه‌چیز را نشان می‌دهد که پرفروش‌ترین محصولات ما سیب‌زمینی، پیاز و گوجه است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول