اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود/ مرکزی در آستانه نارنجی شدن

استاندار مرکزی گفت: بر اساس آمارها و گزارش‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم استان در حال کم شدن است و این موجب غافلگیری خواهد شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود/ مرکزی در آستانه نارنجی شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اخباری که ارائه می‌شود استان در خطر همه‌گیری دوباره شیوع کرونا است و این در حالی است که خوزستان به وضعیت قرمز تغییر پیدا کرده و مرکزی هم در حال تبدیل شدن به وضعیت نارنجی است.

وی با بیان اینکه مرکزی در آستانه پیک بعدی کرونا است و این باعث سخت شدن شرایط می‌شود افزود: بر اساس آمارها و گزارش‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم استان در حال کم شدن است و این موجب غافلگیری خواهد شد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه مردم استان تا یک ماه قبل پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کردند و همین امور موجب شد که آمار مبتلایان کاهش پیدا کند ادامه داد: هم‌اکنون رعایت مصوبات ستاد کرونا و پروتکل‌ها به حدود ۶۰ درصد بین مردم استان رسیده است.

آقازاده بیان داشت: عادی انگاری سبب شیوع مجدد و پیک بعدی کرونا می‌شود  به همین دلیل باید پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود تا مجبور به اعمال محدودیت‌ها نشویم.

وی اضافه کرد: محدودیت‌های تردد خودرویی ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان ادامه دارد و  در صورت مشاهده خودرو در این ساعات، تخلفات توسط دوربین‌های نظارتی ثبت می‌شود.

استاندار استان مرکزی گفت: فرمانداران و ستادهای شهرستان باید تلاش خود را بیشتر کنند تا در این برهه حساس با غافلگیری مواجه نشویم و در صورت نیاز به سرعت تصمیمات خود را بگیرند و دستورالعمل‌های ضروری را در صورتی که رنگ شهرستان عوض شد اجرایی کنند.

آقازاده اظهار کرد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در بهمن‌ماه روزانه ۶۰ مبتلا بود و در این مدت ۴۰ فوتی داشتیم که نسبت به دی‌ماه و آذرماه کاهش زیادی داشتیم اما باید تلاش کنیم آمار همچنان کاهشی باشد تا اینکه دوباره بیماری در استان اوج بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به نزدیکی ایام نوروز گفت: فروش فوق‌العاده ویژه نوروز در حال حاضر با مشکلاتی که وجود دارد و با شرایط کرونایی استان نداریم.

بهروز اکرمی اظهار کرد: فرمانداران با توجه به امکان شروع پیک کرونا باید مصوبات را جدی بگیرند؛ استان خوزستان شرایط قرمزی دارد و مسؤولان شهرستان شازند استان مرکزی نیز باید برنامه‌های ویژه‌ای برای مورد داشته باشند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی در خصوص اپلیکیشن «ماسک» نیز بیان کرد: ادارات و سازمان‌ها و مراکز تجمع باید این برنامه را نصب می‌کردند چراکه الزام قانونی دارد ولی فقط ۲۰ درصد آن را فعال کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه هفته‌ای یک بار از اراک به سمت عسلویه پرواز صورت می‌گیرد افزود: اشخاصی که در پروازها، ترمینال‌های مسافربری و راه‌آهن هستند  و مسافرت می‌کنند باید زیر نظر و تحت کنترل باشند.

اکرمی با گلایه از وضعیت بازارروزهای اراک تصریح کرد:  در بازدیدی که از این بازارها داشتیم متوجه شدیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها بسیار پایین است؛ شهرداری باید نظارت کافی را داشته باشد، مسئولیت آنها که فقط صدور مجوز نیست باید نظارت کند و اگر نمی‌تواند بهتر است که این بازارها جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه بیماری کویید۱۹ شوخی‌بردار نیست ادامه داد: نباید تعلل کنیم و مصوبات را جدی نگیریم، هفته‌های گذشته هشدارهای لازم داده شد و امروز می‌بینیم که این هشدارها جدی گرفته نشده است اگر به همین منوال پیش برود شاهد روزهای سختی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی ابراز نگرانی کرد.

سید محمد جمالیان گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی از تاریخ ۲ اسفند این‌چنین بیان شده است که شهرستان خمین در وضعیت نارنجی و اراک، ساوه، کمیجان، خنداب، شازند محلات، دلیجان، فراهان در وضعیت زرد قرار دارند

وی افزود: بر این اساس شهرستان‌های زرندیه، تفرش و آشتیان در وضعیت آبی می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نارنجی شدن وضعیت شهرستان خمین را یک خطر جدی برای استان تلقی کرد و گفت: تا هفته‌های گذشته تنها به سفید شدن وضعیت استان فکر می‌کردیم اما عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، ما را به‌شدت نگران کرده است و امروز رنگ نارنجی وارد استان شد.

جمالیان تصریح کرد: تنها نگرانی ما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف مختلف و مردم می‌باشد، از آنجا که قدرت سرایت و انتقال ویروس جهش‌یافته کرونا انگلیسی بیشتر از کرونای کلاسیک است و این به معنی این می‌باشد که باید پروتکل‌های بهداشتی بهتر و با دقت بیشتر رعایت گردد تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول