اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

«حاج قاسم»مصداق علنی اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم بود

نماینده فرمانده کمیته جستجو و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حاج قاسم مصداق علنی اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم بود، شیرمرد جبهه‌های مبارزه با استکبار نسبت به کودکان عنایت خاصی داشت و همین باعث شد در زمان شهادتش کودکان 10 کشور برایش اشک ریختند و در داخل کشور هم کودکان شعر قاسم هنوز زنده است را زمزمه کنند.

«حاج قاسم»مصداق علنی اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم بود

سردار داود غیاثی راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به تبیین مکتب شهید قاسم سلیمانی در سه رکن پرداخت و گفت: مکتب حاج قاسم سه رکن اساسی دارد که نخست آن فرهنگ ایثار و شهادت است یعنی فرهنگ حسین بن علی و عاشورا، غیرت و فتوت و جهان مردی و این عنصر شهادت است که به انسان بعد از مرگ معنی احیا و زنده بودن می‌دهد و شهادت را برای فرد آسان می‌کند.

وی شهادت را نوعی عشق و انگیزه برای رسیدن به خدا دانست و افزود: حاج قاسم قبل از شهادتش مظهر تلاش و مقاومت و پیروزی بود، لذا می‌توان گفت روی دیگر سکه مکتب حاج قاسم سلیمانی شجاعت و جوانمردی است که این ویژگی‌ها وی را جهان‌مرد کرد. 

نماینده فرمانده کمیته جستجو و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه شهدا زنده معنوی هستند خاطرنشان کرد: رکن دیگر مکتب حاج قاسم ولایت مداری وی بود که همین پیروی از ولایت فقیه از رموز موفقیت وی در جبهه‌های جنگ، بعد از جنگ و مبارزه با ارتش استکبار جهانی یعنی داعش در میدان نبرد بود. 

غیاثی‌‌راد افزود: امامین انقلاب نیز در موارد متعدد از حُسن اقدام و کیاست و سیاست و منش فرماندهی حاج قاسم ابراز رضایت کردند که در کلام امام خمینی (ره) بعد از عملیات والفجر 8 و کربلای 5 که فتوحات بزرگی توسط لشگر حاج قاسم بدست آمد این موارد را شاهد بودیم. 

وی با تاکید بر اینکه در کلام رهبر انقلاب نیز رضایت از حاج قاسم همواره موج می‌زد، بیان کرد: جهان شمولی مکتب حاج قاسم سلیمانی به مهدویت و منجی عالم بشریت ختم می‌شود که این بیانگر آن است که حاج قاسم یک ژنرال مهدی باور بود که رکن رکین تفکراتش مهدی باوری و مهدی یاری بود.

نماینده فرمانده کمیته جستجو و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید سلیمانی در عین حال که شیر میدان نبرد بود، مظهر محبت و رافت و دوستی در محیط منزل و جامعه بود، بیان کرد: حاج قاسم مصداق علنی اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم بود، نسبت به کودکان عنایت خاصی داشت که این رفتار چه در زمان جنگ برای فرزندان شهدا، چه در زمان حال برای کودکان اقوام و همچنین برای فرزندان شهدای مدافع حرم استمرار داشت و آنان را فرزندان خود می‌دانست، و شیرمرد جبهه‌های مبارزه با استکبار در مقابله با این کودکان به انسانی تبدیل می‌شد که به کودکان محبت می‌کرد و با آنان به مهربانی برخورد می‌کرد. 

غیاثی‌راد افزود: مادر شهید مهدی زین‌الدین که یک بانوی فرهیخته و مادر دو فرمانده شهید دوران جنگ است می‌گوید: شهید حاج قاسم یک روز قبل از شهادتش به عیادت من آمد، شهادت او کمر مرا شکست، او با ارتش دنیا می‌جنگید اما در کمال تواضع به عیادت من می‌آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص توان ایران در تولید واکسن کرونا، بر لزوم الگو قرار دادن خودباوری، خود اتکایی و خودکفایی دوران دفاع مقدس  تاکید کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم به دستمان نمی‌رسید اما الان بهترین موشک‌ها و تجهیزات نظامی را بومی‌سازی کردیم و در این خصوص توانایی بالایی داریم.

وی افزود: در دفاع مقدس هم نو آوری‌های پزشکی داشتیم لذا از نظر من واکسنی که بنیاد برکت و دانشمندان برای ساخت آن تلاش کرده‌اند پاسخگوی این شرایط خواهد بود و امید است تا 3 ماه آینده این افتخار آفرینی را شاهد باشیم.

نماینده فرمانده کمیته جستجو و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تاکنون از دشمن خوبی ندیده‌ایم، بیان کرد: تجربه خون‌های آلوده فرانسوی‌ها کافی است که به آنها اعتماد نکنیم، ضمن اینکه دلیل دیگر عدم اعتماد ما به آنها دایه مهربان‌تر از مادر شدن آنان است که در حالی‌که ما را از دارو تحریم کرده‌اند می‌خواهند واکسنی به دست ما برسانند که در کشور خودشان به درستی پاسخ نداده است. 

غیاثی‌راد گفت: باید با اتکا به دانشمندان داخلی و خود باوری و باور اینکه بسیاری از کشورهای همسایه با اعتماد به پزشکان ایرانی و برای درمان به کشورمان سفر می‌کنند در این زمینه تلاش کنیم و قطعا با کمی صبر خواهیم دید که واکسن داخلی جوابگوست، همانطوری که در دوران دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف به خودکفایی رسیدیم در خصوص تولید واکسن نیز موفق خواهیم شد و با تکیه به توان داخلی از این شرایط نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول