اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

13 واحدصنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند/ بازرسی از 2727 واحد در یک هفته گذشته

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: طی هفتهٔ گذشته از 2 هزار و 727 واحد صنفی بازدید به عمل آمد که 13 مورد آن‌ها به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند.

13 واحدصنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند/ بازرسی از 2727 واحد در یک هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس استان قزوین، محمد افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین در جلسهٔ ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین اظهار کرد: طی هفتهٔ گذشته از 2 هزار و 727 واحد صنفی بازدید به عمل آمد که 13 مورد آن‌ها به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها تا پایان بهمن ماه در نانوایی‌ها 70 درصد، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای 71 درصد، در رستوران‌ها 65 درصد، در سوپرمارکت‌ها 73 درصد، در مطب‌ها 80 درصد، در مراکز تهیه و توزیع 89 درصد، در ادارات 83 درصد، در دفاتر پیشخوان 83 درصد، در بانک‌ها 72 درصد، در صنایع 82 درصد، در جایگاه‌های سوخت 81 و در مجموع 80 درصد بوده است.

افشار افزود: بازرسی‌هایی که در سامانهٔ نظارتی ثبت شده در هفتهٔ گذشته در قزوین 88 مورد، در بویین زهرا 63 مورد، در تاکستان 72 مورد، در آبیک با توجه به شرایط جدید 159 مورد، در البرز 36 مورد و در آوج 119 مورد بوده است.

این مسؤول اظهار کرد: میزان رعایت محدودیت‌های ابلاغی نیز 91 درصد بوده است و محدودیت‌های اداری، بازرگانی و اصناف 92 درصد، میزان رعایت در مدارس با حضور دانش‌آموزان 97 درصد و در آموزشگاه‌ها 93 درصد بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین خاطرنشان کرد: رعایت عدم حضور در مساجد 80 درصد بوده است و میزان رعایت تردد شبانه نیز در مجموع در استان 89 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌های موجود، ۳ تیم ارزیابی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شهر قزوین در نقاط مختلف از ساعت 20 الی 24، از 63 واحد صنفی بازدید به عمل آمد که طی این بازدیدها 30 اخطار شفاهی و 4 اخطار کتبی داده شد و 6 باب اصناف نیز پلمپ شدند.

افشار تأکید کرد: مسؤولین و کادر درمان در قفس شیر در حال مبارزه با کرونا هستند اما گویا برخی از مردم در خارج از قفس در پیک‌نیک به سر می‌برند.

این مسؤول ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که برخی رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و کسبه ساعت تعطیلی کسب و کارها را رعایت نمی‌کنند و گویا کرونا برای مردم عادی شده است.

افشار در پایان عنوان کرد: لازم است فرمانداران شهرستان‌ها فکری به حال این وضعیت کنند و ساز و کاری بچینند تا از این شرایط خارج شویم و مردم ملزم به رعایت محدودیت‌های اعمالی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول