اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رشد بالای شاخص‌های ثبت اسناد واملاک استان یزد در سال 1399

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در تشریح فعالیتهای 10 ماهه این اداره کل از رشد تمامی شاخص ها در تداوم فعالیتهای شاخص سالهای قبل و در راستای برنامه های پیش بینی شده سازمان ثبت خبر داد.

رشد بالای شاخص‌های ثبت اسناد واملاک استان یزد در سال 1399

علی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ با توجه به برنامه های گسترده سازمان برای تکمیل برنامه حدنگار (کاداستر ) فعالیتهای زیادی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد انجام شد.

وی در این زمینه به رتبه نخست کشور در تعداد اسناد شمیمی نسبت به اسناد تک برگ ، رتبه نخست در تثبیت املاک و اراضی از کل مساحت با ۷۸ درصد ، برداشت نقشه با فناوری پهپاد به مساحت ۱۷هزار هکتار مازاد بر قراردادهای منعقد شده سازمان و اجرای موفق طرح برونسپاری بصورت پایلوت در استان یزد اشاره کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در همین بخش از صدور و تعویض اسناد مالکیت اموال منابع طبیعی استان تا پایان سال خبر داد و افزود: در بخش منابع طبیعی تثبیت دو میلیون و ۴۲۹ هزار هکتار و جانمایی ۱۴۲ هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان انجام شده که این تثبیت تقریبا معادل دو سال قبل از آن بوده است.

کریمی با اشاره به تأیید ۷۶ هزار و ۳۰۵ پرونده قانون تعیین تکلیف از ابتدا تاکنون گفت: در بخش املاک دولتی ، صدور ۷۲۶سند وقفی ، تبدیل و تعویض ۳۹۴سند از اسناد خزانه، صدور ۴۴۴فقره سند از اسناد دولت ماده ۶۹ ، تعویض ۱۷۶فقره سند از اسناد ملی و مستندسازی ۹جلد سند از اسناد نیروهای مسلح را داشته ایم.

این مسئول همچنین از رشد ۸۲.۶ درصدی و رتبه ۹ استان یزد در بازرسی از دفاتر طلاق ، رشد ۶۵ درصدی و رتبه ۹ استان یزد در بازرسی از دفاتر ازدواج و رشد ۲۷ درصدی از دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

وی در ادامه در تشریح برخی فعالیتهای شاخص اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: این اداره کل در سال ۱۳۹۰ برنامه نسبت به طراحی یک سامانه با عنوان سامانه جامع املاک ( برشید ) اقدام کرد که هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

مدیرکل ثبت اسناد یزد ، شبکه مدیریت یکپارچه مالکیت (شمیم ) را از دیگر سامانه های طراحی شده در استان یزد اعلام کرد و ادامه داد: این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ در استان یزد طراحی و سپس در سراسر کشور اجرا شد که در این راستا هم اکنون هفت ایستگاه ثابت و ۵۶ گیرنده متحرک جی پی اس در سطح استان فعال است.

کریمی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری پهپاد در سال ۱۳۹۲ با برداشت روستای فهرج شهرستان یزد ، اجرای طرح برونسپاری بصورت پایلوت ، اجرای قانون پیش فروش ساختمان و اجرای قانون تعهد به بیع در سال ۱۳۹۹ نیز برای نخستین بار در کشور در استان یزد اجرا شده که استفاده از فناوری پهپاد در سالهای اخیر در کشور گسترش یافته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول