اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

احداث 38 هکتار گلخانه در کردستان/تولید سالانه 5 هزار تن محصول گلخانه‌ای در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 38 هکتار گلخانه در استان احداث شده که توانسته تحولی در میزان تولید محصولات کشاورزی ایجاد کند.

احداث 38 هکتار گلخانه در کردستان/تولید سالانه 5 هزار تن محصول گلخانه‌ای در استان

محمدفرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی'>وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای اثربخشی و اهمیت بسیار بالایی در توسعه کشاورزی دارد و با اجرای طرح‌های گلخانه‌ای بهره‌وری آب و میزان تولید در واحد سطح بیش از ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توسعه کشاورزی مبتنی بر محصولات با مزیت کشت گلخانه‌ای و گسترش بازار این محصولات از سوی دولت در سند آمایش بخش کشاورزی این استان لحاظ شده و اکنون رساندن این سطح به ۶۰ هکتار در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 80 واحد گلخانه‌ای در این استان فعال است، ادامه داد: در این واحدها سالانه 5 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

سپری یادآور شد: براساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی سطح گلخانه‌های استان باید به 60 هکتار برسد که تاکنون 38 هکتار با 5 هزار تن تولید سالانه به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: افزایش بهره‌وری مناسب از منابع آب و خاک، اشتغالزایی قابل توجه، میزان بالای عملکرد در واحد سطح، تولید محصول در تمام فصل‌ها و امکان اجرایی کردن اصلاح الگوی مصرف بویژه در حوزه انرژی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تولید 250 تا 300 تن محصول گلخانه‌ای در هکتار توجیه مناسب اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد، گفت: افزایش صادرات محصولات در جهت مثبت کردن تراز تجاری، بهینه‌سازی مصرف نهاده‌ها، تشکیل صندوق‌های ملی تخصصی گلخانه‌ای و واحدهای قارچ خوراکی، تدوین استانداردهای مورد نیاز و ارتقای مکانیزاسیون از دیگر اهداف توسعه کشت گلخانه است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول