اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش 20 درصدی تردد و تلفات جاده‌ای کشور در محدودیت‌های کرونایی

رئیس پلیس راه کشور گفت: در مجموع میانگین کاهش تردد و تلفات در جاده‌های کشور در سال جاری به جهت محدودیت‌های کرونایی حدود ۲۰ درصد بوده است.

کاهش 20 درصدی تردد و تلفات جاده‌ای کشور در محدودیت‌های کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سرهنگ هادی امیدوار ظهر امروز در نشست خبری در کرمان با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به عنوان متولی اجرایی مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح کشور است، اظهار داشت: ایجاد تقویت ترافیکی و تسهیل تردد در سطح جاده‌های کشور از جمله وظایف قانونی ما است.

رئیس پلیس راه کشور عنوان کرد: ما چهار هدف کلی را در بحث سایر خدماتی و وظایفی که باید انجام دهیم پیش‌بینی کرده‌ایم که مدیریت ترافیکی در حوزه برون و درون شهری، تسهیل در تردد شهری و برون شهری، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای یکی از مهمترین هدف‌های ما در پلیس راه و راهور است.

امیدوار بیان داشت: سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در راه‌ها و شهرهای ما بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۴۰۰ هزار نفر مجروح می‌شوند که علاوه بر اینکه هزینه‌های روحی، روانی و اجتماعی برای جامعه دارند، هزینه‌های درمانی این حوادث بسیار بالاست و مدیریت و کاهش حوادث جلوی خیلی از هزینه‌ها را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در تمام این برنامه‌ها اولویت و رویکرد پلیس به سمت هوشمندسازی رفته است، اظهار کرد: در سال جاری ماموریت پلیس راه و راهور بین ۳۰ تا ۳۵ درصد به سمت محدودیت‌های کرونایی و تدابیری که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده، رفته است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری محدودیت به صورت فراگیر در تمام شهرهای کشور اجرایی شد، گفت: ما در ابتدای سال ۷۰ درصد کاهش ترافیک در درون و برون شهرها را داشتیم و بعد از اینکه بیماری مقداری فروکش کرد محدودیت‌ها به صورت منطقه‌ای و مقاطع زمانی اجرا شد.

امیدوار ابراز داشت: تاکنون پنج مرحله محدودیت‌های ترافیکی در سطح کشور در فواصل زمانی مختلف اجرا کرده‌ایم و اکنون این محدودیت‌ها به صورت منطقه‌ای در حال اجراست و مشخصا نوار شمال کشور سه استان گلستان، مازندران، گیلان، نوار جنوبی ساحلی شامل استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان، شهرهای مسافرپذیر مانند مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، شیراز، کیش و قشم منع تردد داریم.

وی بیان کرد: از همراهی مردم در اجرای این محدودیت‌ها تشکر می‌کنیم و هر جایی که محدودیت داشتیم تنها یک درصد مردم را اعمال قانون کردیم و بیشتر به سمت تذکر و ارشاد بود و غالبا مردم توجه و رعایت می‌کردند.

امیدوار تاکید کرد: در مجموع میانگین کاهش تردد و تلفات در جاده‌های کشور در سال جاری به جهت محدودیت‌های کرونایی حدود ۲۰ درصد بوده است و ما در سطح کشور در زمان محدودیت‌های قانونی کرونایی حدود یک تا دو درصد متخلفانی که تخلف آنها ثبت شده را اعمال قانون کرده‌ایم.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه جاده‌های استان کرمان به لحاظ کیفیت و سطح یکی از استان‌های خوب کشور محسوب می‌شود، گفت: استان کرمان به لحاظ طول بزرگراه‌ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: میانگین حوادث و کاهش تصادفات جاده‌ای استان کرمان در میانگین کشوری قرار دارد و در سال جاری هم در رتبه‌های میانی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول