اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری تزریق واکسن کرونا برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.

تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالرضا عباسپور ظهر امروز در جمع مدیران استان زنجان اظهار کرد: در تلاش هستیم با سفرهای استانی به صورت میدانی در جریان مشکلات جامعه ایثارگری قرار گرفته و موارد قابل حل را در استان برطرف کنیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمت‌رسانی مسؤولان بنیاد شهید استان به جامعه ایثارگری تقدیر و تشکر کرد و گفت: اکثر مشکلات استان زنجان در خصوص بیمه است و بودجه‌های مربوط به بیمه‌ها را پیگیر و مشکل بودجه‌ای نداریم و در حال حاضر باید بر روند کار بیمه دی نظارت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پرداختی بیمه‌ها از ۶ هزار به ۸ هزار افزایش داشته، ادامه داد: ۸۰ درصد دیون نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه به بازدید از بیمارستان  بهمن و عقد قرارداد این بیمارستان با بیمه دی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با عقد این قرارداد ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات درمانی این جامعه ایثارگری در استان حل ‌شود.

عباسپور با بیان اینکه جامعه ایثارگری عزیزترین قشر جامعه هستند، تصریح کرد: ارتباط با ایثارگران و خدمت‌رسانی به این عزیزان سعه صدر بیشتری را می‌طلبد.

وی همچنین از پیگیری تزریق واکسن کرونا برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تداوم پایش سلامت، استفاده از پزشکان مشاور در کمیسیون‌های پزشکی، پیشگیری از پیک چهارم کرونا به ویژه والدین معزز شهدا، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل مجموعه توانبخشی ایثار زنجان نیز از جمله مباحث مطرح شده توسط معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید در این جلسه بود.

پیگیری تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه، ضمن خیرمقدم و تشکر از خدمات بنیاد ستاد مرکز اظهار کرد: پس از انتصاب اوحدی برابر با هشت سال گذشته برای ایثارگران کار انجام شده است.

علی کاظمی به پیگیری تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: استان زنجان جزو استان‌های تیپ ۳ کشور است که با 81 نیرو به ایثارگران خدمت رسانی می‌کند.

وی کمبود پرسنل و بازنشستگی نیروها را یکی از تهدیدات این بنیاد برشمرد و به گزارشی از اقدامات این بنیاد اشاره کرد.

ساماندهی آمار، اطلاعات جامعه ایثارگری و اموال بنیاد شهید، جمع‌آوری ۱۶۰ هزار سند از شهدا، ارتباط تنگاتنگ با هیأت‌های مذهبی، خیرین و معتمدین معین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با شعار ایثار جاریست، انجام مقدمات برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان در دو کمیته جمع‌آوری اسناد و تکریم شهدا، ثبت اطلاعات، اطلاع‌رسانی فرصت‌های شغلی به صورت هفتگی به ایثارگران فاقد شغل، احصای اطلاعات جامعه ایثارگری سالمند در قالب ۲۸ تیم و فعالیت در دو کمیته مراقبت و قرنطینه ستاد کرونای استان از جمله اقدامات بنیاد شهید استان زنجان بود که مدیرکل این بنیاد اشاره کرد.

وی ادامه داد: تقویت مددکاری، و ارتباط تنگاتنگ با جامعه هدف، کسب چهار دوره رتبه‌های برتر جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه برتر حوزه حجاب و عفاف از افتخارات این بنیاد در خدمت‌رسانی به ایثارگران است.

کاظمی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید یک دستگاه فرهنگی است، اضافه کرد: خدمت به جامعه ایثارگری وظیفه کارکنان بنیاد شهید است که در ارزیابی‌ها با نهادهای حمایتی مقایسه و ارزیابی می‌شود.

وی از اختصاص یک قطعه زمین برای احداث 224 واحد مسکونی برای ایثارگران زنجانی خبر داد و گفت: ساخت این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: پیگیری جذب نیرو، تبدیل وضعیت ایثارگران، عدم وجود سالن جلسات مناسب، بیکاری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری، مشکل عقد قرارداد با بیمه دی و بیمارستان خصوصی بهمن نیز از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات این بنیاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

در ادامه این جلسه نیز معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: 10 هزار و  ۱۰۱ نفر از بیمه همگانی، ۲۰ هزار و ۶۶۶ نفر از بیمه تکمیلی بهره‌‌مند هستند.

 احصای اطلاعات 3 هزار و 239 نفر از آمار سالمندان بالای ۶۰ سال 

علیرضا حیدری از شناسایی و احصای اطلاعات 3 هزار و 239 نفر از آمار سالمندان بالای ۶۰ سال خبر داد و افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور پایش سلامت جامعه ایثارگری به ویژه سالمندان به صورت مستمر انجام و پک‌های بهداشتی از طریق پست به جامعه ایثارگری ارسال شده است.

وی در ادامه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: عدم وجود نمایندگی بیمه دی در شهرستان طارم و ماهنشان، آمار پایین طرف قرارداد مراکز درمانی با بیمه دی از مشکلات این بنیاد در راستای ارائه خدمات درمانی به ایثارگران به شمار می‌رود.

همچنین در این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زنجان و خدابنده نیز به نمایندگی از شهرستان‌های تابعه که از طریق ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مطرح کردند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول