اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اهدای کمک جهیزیه به ۶۱۳ نیازمند توسط کمیته امداد قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۱۳ نیازمند از مساعدتهای این نهاد در زمینه کمک به امر ازدواج بهره مند شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ حجم ۶ درصد و به لحاظ مبلغ ۷۵ درصد رشد داشته است.

اهدای کمک جهیزیه به ۶۱۳ نیازمند توسط کمیته امداد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمک به تشکیل خانواده و صیانت از این نهاد مقدس یکی از مهمترین راهبرد‌های کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) است که در این خصوص علاوه بر آموزش و مشاوره خانواده قبل و بعد از ازدواج کمک هزینه تامین جهیزیه هم یکی از برنامه‌های این نهاد برای مساعدت به زوج های جوان است.

وی ادامه داد: ازدواج به عنوان راه حلی اجتماعی و پسندیده برای سامان دادن و ثبات بخشیدن به  زندگی و اهرمی برای رهایی از برخی معضلات و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در سال‌های اخیر غلبه فرهنگ برگزاری جشن‌های پر هزینه و توجه به حاشیه‌های کم ارزش در مقوله ازدواج و تحمیل هزینه‌های گزاف به طرفین، سبب افزایش سن ازدواج و بروز آسیب‌های اجتماعی گردیده و مهمتر از همه جامعه را با مشکلات فراوان در زمینه تشکیل خانواده مواجه ساخته است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد اجتماعی و در راستای عمل به وظایف و ماموریت های خود، در یاری رسانی به نیازمندان و رفع نیازهای مختلف آنان، از سال ۱۳۷۰ برنامه وسیعی برای تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج در خانواده‌های نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده تدارک دیده است.

صیادی خاطرنشان کرد: این نهاد در زمینه ارائه خدمات جهیزیه به نوعروسان نیازمند، ارائه خدمات جهیزیه به بانوان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد، ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران نیازمند و خدمات راهنمایی و مشاوره قبل از ازدواج فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۱۳ نیازمند از مساعدتهای این نهاد در زمینه کمک به امر ازدواج بهره مند شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ حجم ۶ درصد و به لحاظ مبلغ ۷۵ درصد رشد داشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: برای کمک هزینه تهیه جهیزیه  در سال جاری بیش از سه میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در پرداخت کمک هزینه ازدواج ، طی سال جاری و در تعامل با بسیج سازندگی در سه مرحله ۱۲۴ سری جهیزیه برای نیازمندان و محرومان تأمین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول