اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آموزش مبتنی با ظرفیت‌های بومی استان‌ها هدف اصلی طرح(بوم)

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای ایجاد تحول بنیادین در مدارس ابتدایی برای پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی در هر هفته دو ساعت از زمان آموزش در اختیار تیم مدیریتی مدرسه قرار داده می‌شود که آن ها با توجه به ظرفیت‌های بومی منطقه آموزش‌های کاربردی به دانش آموزان ارائه دهند.

آموزش مبتنی با ظرفیت‌های بومی استان‌ها هدف اصلی طرح(بوم)

رقیه معتمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد تحول بنیادین در مدارس ابتدایی و پایه متوسطه اول در حال اجرای  برنامه ویژه مدرسه(بوم) است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح دادن اختیارات بیشتر به تیم مدیریتی مدارس در راستای ارائه آموزش مبتنی بر ظرفیت‌های بومی است‌، افزود: بر اساس این طرح برای پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی در هر هفته دو ساعت از زمان آموزش در اختیار تیم مدیریتی مدرسه برای ارائه آموزش‌های کاربردی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در این دو ساعت تیم مدیریتی مدرسه می‌تواند با توجه زیرساخت‌های منطقه آموزش‌های اقتصادی، فرهنگی و فنی به دانش‌آموزان ارائه دهند همچنین می‌توانند برای ارائه این آموزش‌ها آن ها را به کارگاه‌های فنی، کشاورزی و دامداری ببرند.

معتمدی با اشاره به اینکه رکن اصلی  این طرح معلمان هستند، تصریح کرد: برای افزایش سطح مهارت معلمان در این طرح برای آنان کارگاه‌های آموزشی متعددی برگزار شده است همچنین در حال حاضر نیز در فضای مجازی این کارگاه‌ها ادامه دارند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از دی ماه سال ۹۷ در کشور آغاز شده است اما تا به امروز به صورت جدی توسط مدارس اجرایی نشده است اما در استان لرستان در ۸۰۲ مدرسه در حال انجام این طرح با استفاده از بستر فضای مجازی هستیم و امیدواریم در سال تحصیلی آینده با حل شدن معضل کرونا این طرح به صورت جدی تر دنبال شود.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول