اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کسب رتبه عالی دادگستری کل لرستان در ارزیابی قوه قضاییه

رییس کل دادگستری لرستان گفت: دادگستری کل استان در ارزیابی قوه قضاییه موفق به کسب رتبه عالی شد.

کسب رتبه عالی دادگستری کل لرستان در ارزیابی قوه قضاییه

محمد رزم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر، اظهارداشت: بر اساس فصل سوم سند تحول قضایی مصوب 30 آذر ماه سال جاری آیت‌الله رییسی ریاست قوه قضاییه و اجرای ماده 31  عمل‌کرد دادگستری سراسر کشور بررسی شد.

وی افزود: عملکرد تمام دادگستری‌های سراسر کشور بر اساس دیگرضوابط و دستورالعمل سنجش بهره‌وری،بر اساس این مصوبه در برنامه‌ای مستمر و به صورت منظم از سوی قوه قضاییه بر مبنای یک‌سری معیارها و شاخص‌هایی سنجیده و رتبه استان‌ها مشخص شدکه دادگستری کل لرستان موفق به کسب رتبه عالی شد.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: در این ارزیابی تعداد 6 شاخص مهم شامل «عملکرد بر پایه ورود»، «عملکرد بر پایه شعب فعال»، «وضعیت پرونده‌های معوقه و مسن»، «وضعیت اتفان آراء»، «وضعیت صلح و سازش» ، «وضعیت زمان رسیدگی به پرونده‌ها» و چهارده زیر شاخص مربوط که به تصویب ریاست  قوه قضاییه رسیده ، ملاک و مبنای تصمیم‌گیری مراجع ارزیابی کننده بود.

وی افزود: بر مبنای این شاخص‌ها که تدوین و به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده و برحسب دستورات موکد وی به عملکرد استان‌ها در مقیاس کشوری از یک تا 31 امتیاز‌دهی شد.

رزم یادآورشد: به منظور سهولت در توصیف وضع موجود، عمل‌کرد هر دادگستری در پنج سطح «ضعیف»، «متوسط»، «خوب»، «خیلی خوب» و «عالی» مشخص و نتایج ارزیابی با دوره قبل نیز مقایسه شد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در لرستان گفت: مطابق ارزیابی انجام شده توسط معاونت  راه‌بردی و برنامه‌ریزی قوه قضاییه که مرجع مرتبط با این موضوع می‌باشد، وضعیت دادگستری کل استان لرستان در میان کل دادگستری‌های سراسر کشور، «عالی» اعلام شد.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل و عنایت خداوند سبحان و اهل بیت (ع) و برنامه‌ریزی و تلاش و کوشش شبانه‌روزی و اتحاد و انسجام و وحدت بین همکاران قضایی و اداری محقق شده است.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: امید که این قلیل زحمات مورد قبول و رضایت خداوند و جلب رضایت مردم و شهروندان عزیز، بزرگ و ولایت‌مدار این استان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه قرار گیرد.

گفتنی است ؛  در بخشی از تقدیر نامه معاونت راه‌بردی قوه قضاییه خطاب به رییس کل دادگستری استان لرستان ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت ارشد و کلیه مدیران و کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان لرستان آمده است: «طبق ارزیابی انجام شده وضعیت آن دادگستری در میان کل دادگستری‌ها «عالی» می‌باشد و ضمن تشکر از جناب‌عالی و کلیه مدیران و کارکنان آن دادگستری انتظار دارد با اتخاذ تصمیمات موثر و برنامه‌ریزی دقیق و توام با نظارت مداوم نسبت به حفظ و تداوم جایگاه فعلی استان اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول