اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار باد شدید و کولاک برف در البرز/ بارش مجدد برف و باران در روزهای 6 و 7 اسفند

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه هفتم اسفند با توسعه فعالیت هر دو سامانه جوی شمالی و جنوبی، در اغلب استان ها غیر از مناطق واقع در نوار غربی کشور، بارندگی خواهیم داشت.

هشدار باد شدید و  کولاک برف در البرز/ بارش مجدد برف و باران در روزهای 6 و 7 اسفند

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روز جاری چهارم اسفند اظهار داشت: امروز در برخی مناطق مازندران، گیلان، گلستان، کرمان و خراسان جنوبی بارش داریم این شرایط فردا در گیلان و مازندران ادامه دارد.

وی افزود: از بعد از ظهر سه شنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر همراه با ریزش هوای سرد برف پراکنده و باران پراکنده در گیلان و مازندران شروع می شود؛ روز چهارشنبه بر شدت بارش‌ها در این استان‌ها افزوده شده و گستره آن مناطقی از گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را نیز در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت چهار شنبه ششم اسفند در استان‌های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، جنوب لرستان، جنوب ایلام و جنوب و غرب اصفهان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

اصغری ادامه داد: روز پنج شنبه هفتم اسفند با توسعه فعالیت هر دو سامانه شمالی و جنوبی در اغلب مناطق کشور غیر از مناطق واقع در نوار غربی کشور بارندگی خواهیم داشت؛ روز جمعه در سواحل غربی دریای خزر، مرکز و جنوب شرق انتظار بارندگی داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت بارش در مناطق کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

اصغری ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار داریم روز چهارشنبه بارش در مناطق  جلگه‌ای دریای خزر به ویژه سواحل غربی به شکل برف باشد.

وی گفت: روز چهارشنبه با توجه به وزش باد نسبتاً شدید احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه های شمالی البرز وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: دمای هوا روزهای چهارشنبه و خصوصاً پنجشنبه در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه تا جمعه هفته جاری در دامنه جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.

وی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان ورزش باد شدید همراه با گرد و خاک داریم، همچنین اواخر وقت روز چهارشنبه و روز پنجشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد خیزش گرد و خاک در جنوب خوزستان دور از انتظار نیست.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و ۱۵ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در ۱۶ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول