اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فساد اداری اعتماد مردم را سلب می‌کند/مطالبه‌گری از مدیران از مبادی رسمی صورت گیرد

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از ضروریات جامعه امروز ما مقابله با تخلفات مدیرانی است که خواسته یا ناخواسته با انجام اقدامات نامناسب موجب هدر رفت بیت‌المال و نارضایتی عمومی می‌شوند.

فساد اداری اعتماد مردم را سلب می‌کند/مطالبه‌گری از مدیران از مبادی رسمی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری احمدرضا بهرامی در نشست اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان با تأکید بر اینکه باید عملکرد مدیران دستگاه‌ها همواره مورد بررسی قرار گیرد و در صورت بروز کمترین تخلفی به آنان تذکر داده شود، گفت: امروز یکی از ضروریات جامعه ما مقابله با تخلفات مدیرانی است که خواسته یا ناخواسته با انجام اقدامات نامناسب موجب هدر رفت بیت‌المال، نارضایتی عمومی و ضربه به نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عدم برخورد با تخلف یک مدیر باعث می‌شود تا آن تخلف به نوعی رسمیت یافته و مدیرانی که خالصانه مشغول خدمت به مردم هستند را دلسرد نماید.

وی یکی از مسائل مهم در حفظ سلامت اداری دستگاه‌ها را ارتقای سطح آموزش مدیران عنوان کرد و افزود: هنگامی که دستگاه‌های نظارتی بخواهند با تخلف یک نهاد برخورد کنند مدیر آن دستگاه اولین کسی است که مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

بهرامی تصریح کرد: از آنجا که گاهی غفلت و ناآگاهی مدیران موجب بروز تخلفات می‌گردد لذا لازم است ضمن دقت در انتصاب مدیران با دانش و آگاهی لازم در سمت‌های اجرایی، به طور مرتب آموزش‌های حین خدمت نیز جهت بالا بردن آگاهی و دانش مدیران داده شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی عوامل فسادزا در سیستم مدیریتی کشور پرداخت و گفت: ترک فعل مدیران یکی از این عوامل است، در قانون برای مدیرانی که عمداً یا به لحاظ سهل‌انگاری و اهمال از انجام وظایف خود سرباز زنند مجازات‌هایی تعیین گردیده است و قوه قضائیه نیز در دوره تحول و بر اساس «دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن» مصوب ریاست قوه قضائیه در برخورد با این نوع از تخلفات جدی است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد مدیران و پاسخگویی به مطالبات مردمی عنوان کرد: مطالبه‌گری از مدیران حق مسلم آحاد مردم است اما این امر می‌بایست از مبادی رسمی و توسط نهادها و تشکل‌هایی صورت پذیرد که رسماً و در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول