اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مردم برای آینده اقتصادی کشور منتظر سلیمانی‌های جدید هستند

به گفته جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان، اگر امروز توانی که در تعامل با غرب گذاشتیم، دیپلماسی سیاسی خود را با نگاه به شرق تعیین می‌کردیم وضعیت اقتصادی و معیشتی ما بهتر بود، مردم در رویداد سیاسی بزرگی که در آینده داریم منتظر سلیمانی‌های جدیدی هستند تا آینده روشنی را برای کشور رقم بزنند.

مردم برای آینده اقتصادی کشور منتظر سلیمانی‌های جدید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ حسن حبیبی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی بررسی دستاوردهای دفاع مقدس در دانشگاه گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار کرد: ایام سخت دفاع مقدس باید با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان برای نسل آینده ثبت و ضبط شود.

وی با تقدیر از ریاست دانشگاه گیلان به‌منظور حمایت از برگزاری همایش‌ها در شرایط سخت کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: علم و دانش تعطیل نشد و برای پیشبرد مباحث علمی تدابیر نو و ارزشمندی ارائه شد تا در این شرایط کرونایی شاهد ارتقای فرهنگ و مبانی علمی باشیم.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان با اشاره به حوزه فردی کشور عراق و ایران در جنگ هشت‌ساله خاطرنشان کرد: صدام ازلحاظ شخصیتی یک چهره خشونت‌طلب و جنگجو بود که این امر یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای جنگ علیه ایران شد و پس از سقوط رژیم پهلوی صدام خود را به‌عنوان ژاندارم منطقه معرفی کند.

حبیبی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر اساس تعالیم اسلام گفت: ایران در آن زمان آمادگی جنگ این‌چنینی را نداشت کما اینکه در سال‌های ابتدایی انقلاب جنبش‌های اسلامی را در بغداد شاهد بودیم و موج بیداری انقلاب اسلامی در کشورهای همسایه به راه افتاده بود که همین امر فضای نامناسبی برای صدام مهیا کرده بود.

وی با اشاره به سطح نظام‌های بین‌المللی در دوران دفاع مقدس افزود: ایران درگذشته حیاط‌خلوت آمریکا شده بود تا جایی که شاه برای قرار با سفیر یک کشور خارجی باید از کانال مستشاران عبور می‌کرد و ظهور انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا در عرصه بین‌المللی در هم شکست.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان با بیان اینکه پیش از انقلاب هر جنگی بین دو بلوک شرق و غرب برای موازنه قدرت خود در برابر هم بودند، گفت: در جنگ هشت‌ساله علیه ایران این دو بلوک در کنار هم و در برابر ایران ایستادند اما ایران با تمام قوا خصوصاً با تکیه‌بر نیروهای مردمی در برابر همه ایستاد و به پیروزی رسید.

حبیبی با اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: پس از انقلاب تکیه‌بر ظرفیت داخل و نگاه ویژه به نقش مردم در حل بحران‌ها داشتیم و امروز از این ظرفیت خوب که در سایه دفاع مقدس کسب کردیم رتبه دوم گاز و رتبه چهارم نفت را داریم.

وی با بیان اینکه ایران پانزدهمین کشور دنیا ازلحاظ تنوع آب و هوایی است، گفت: در برخی رتبه‌های معدنی رتبه زیر ۱۰ هستیم و اگر امروز توانی که در تعامل با غرب گذاشتیم، دیپلماسی سیاسی خود را با نگاه به شرق تعیین می‌کردیم وضعیت اقتصادی و معیشتی ما بهتر بود.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان با تأکید بر احیای ارزش‌های دینی و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و مردمی که از دیدگاه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی بود، تصریح کرد: با این نگاه می‌توانیم مشکلات بسیاری را حل کنیم، امروز مردم گرانی‌ها را تحمل می‌کنند اما بی‌عدالتی، تبعیض و اختلاس‌ها را برنمی‌تابند و با توجه به رویداد سیاسی بزرگی که در آینده داریم مردم منتظر سلیمانی‌های جدیدی هستند تا بن‌بست‌ها و چالش‌هایی که در کشور داریم از بین برده و آینده روشنی را برای کشور رقم بزنند.

انتهای پیام/ ۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول