اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طلاب و مبلغان دینی به کمک مربیان امداد و نجات می‌آیند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای مقرر شد طلاب حوزه علمیه آموزش امداد و نجات همگانی و تکمیلی را بگذرانند.

طلاب و مبلغان دینی به کمک مربیان امداد و نجات می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و عیسی بسطامی مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همدان صبح امروز در راستای همکاری هرچه بهتر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های هر دو نهاد آموزشی دیدار و گفتگو کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از آموزش طلاب و خانواده آنها خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس مقرر شده طلاب حوزه‌های علمیه استان با گذراندن دوره آموزش‌های همگانی و تکمیلی در کنار ابلاغ احکام دینی، مردم را از وجود مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی و روش‌های مقابله و پاسخگویی به بلایا آشنا کنند.

علی سنجربگی با اشاره به اینکه  حضور طلاب در اقصی نقاط استان و ارتباط آنها با مردم و نمازگزاران مساجد این ظرفیت را برای طلاب ایجاد کرده که بتوانند در کنار احکام دینی و مسائل شرعی و اجتماعی،  آموزش‌های همگانی را برای مردم تدریس کرده و آنها را برای پیشگیری و مقابله با انواع مخاطرات آماده کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیرکل حوزه‌های علمیه استان گفت: جمعیت هلال احمر استان همدان آموزش طلاب حوزه علمیه استان و خانواده‌های آن‌ها را به عهده گرفته و با تدریس و ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی، از توان آنها به عنوان امدادگران و مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استفاده کند.

سنجربگی با بیان اینکه طلاب به روش تدریس به خوبی مسلط هستند خاطرنشان کرد: برای تدریس در رده‌های مختلف جامعه دو موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد یکی مطالب و روش آموزش مطالب که شاید اهمیت آن بیشتر از خود مطالب باشد و دیگری مسلط بودن طلاب به روش تدریس که می‌تواند برای انتقال آموزش همگانی و مخاطرات برای رده‌های مختلف جامعه مثمرثمر واقع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان مبلغان دینی و مربیان امداد و نجات می‌توانند در آموزش عموم مردم، در پیشگیری، آمادگی و پاسخگویی به مخاطرات نقش بسزایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت از اوایل سال جاری در شعبه مرکز استان این آموزش را آغاز و به زودی در سایر شعب نیز با برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی برای طلاب و تولید محتوای آموزشی و ارسال به کانال‌ها و سامانه‌های ارتباط جمعی طلاب این مهم با توان بیشتری ادامه خواهد یافت.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان همدان نیز ضمن قدردانی از همکاری جمعیت هلال احمر اظهار کرد: قبل از این دیدار نیز جمعیت هلال احمر در برگزاری دوره‌های امدادی با حوزه همکاری داشت که از این نهاد مردمی و خدمتگزار سپاسگزاریم.

حجت‌الاسلام عیسی بسطامی بیان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه بهره‌مندی از ظرفیت‌ها برای طرفین میسر شده و امیدواریم نتیجه این کار گام بزرگی برای مردم ارزشی و همیشه در صحنه همدان باشد.

وی با اشاره به اینکه طلاب به راحتی می‌توانند مطالب را برای جامعه هدف تشریح کرده و با مردم ارتباط بگیرند اضافه کرد: برگزاری دوره‌های هلال احمر و طلاب برای این حوزه بسیار ارزشمند است چون طلاب افزون بر یادگیری این آموزش‌ها، نقش انتقال مطالب به مردم و آماده نگهداشتن آنها را حتی در دورافتاده‌ترین روستاها به عهده می‌گیرند.

بسطامی بیان کرد: طلاب همواره در انواع مخاطرات به خصوص سیل و زلزله در کنار مردم آسیب‌دیده بودند و می‌توانند در کنار نجاتگران جمعیت هلال احمر به آسیب‌دیدگان خدمات تخصصی ارائه کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول