اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشکیل جنبش «مقاومت در برابر صهیونیسم» در مصر

شماری از شخصیت‌های عربی و مصری با برگزاری کنفرانسی در قاهره تحت عنوان «متحدون ضد التطبیع»، مخالفت خود را با هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

تشکیل جنبش «مقاومت در برابر صهیونیسم» در مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنفرانس «متحدون ضد التطبیع» (متحد علیه سازش) با مشارکت رهبران معارض مصر و حدود ۵۰۰ شخصیت از کشورهای عربی در قاهره برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس مخالفت خود با هر گونه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و نیز حمایت از فلسطینیان را اعلام کردند.

«حمدین صباحی» نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر و از معارضان سرشناس مصر در این کنفرانس حضور یافت و طی سخنانی تأکید کرد: سه واقعیت وجود دارد و آن اینکه عادی‌سازی روابط یک روی دیگر درگیری بین امت و دشمن است که در این مرحله پررنگ‌‌تر و صحنه جنگی آن نیز وسیع‌تر است و در سایه تحریم تسلیحاتی جنگ سازش گسترده‌تر می‌شود و این جنگ یک جنگ پایانی و سرنوشت‌ساز برای تمامی جنگ‌های قبلی ما با دشمن است.

به نوشته روزنامه «القدس‌ العربی»، در این کنفرانس همچنین گروهی از رهبران معارض، اندیشمندان و شخصیت‌های دانشگاهی تشکیل جنبش مقاومت در برابر صهیونیسم در مصر را اعلام کردند.

تعدادی از شخصیت‌های برجسته مصری از جمله «عواطف عبدالرحمن» استاد روزنامه‌نگاری در دانشکده رسانه دانشگاه قاهره، «احمد الخمیسی»، «امین اسکندر» و محمد عبدالحکم دیاب از ادبا و نویسندگان مصری عضو این جنبش هستند.

در بیانیه این جنبش آمده است: «جهان عرب و در رأس آن مصر با چالش‌های خطرناکی مواجه است که موجودیت و آینده آن را در معرض تهدید قرار داده است و در سایه مطرح شدن معامله قرن و زمینه‌‌سازی برای ایجاد ائتلاف سیاسی و نظامی با رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی برای وارد کردن جهان عرب به تونلی سیاه‌تر از معاهده کمپ‌دیوید، وادی عربه و اوسلو در جریان است تا اعراب سازشکار را به مدافعان این رژیم تبدیل کنند.»

در این بیانیه با هشدار درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای غارت بیشتر اراضی و ثروت کشورهای عربی و تجزیه این کشورها به بهانه‌های نژادی، دینی و مذهبی، بر ضرورت مقابله با این توطئه‌های صهیونیست‌ها تأکید شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول