اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

صدور 2 هزار مجوز نصب دکل/ ابهام در عملکرد شرکت ارتباطات مشترک شهر

عضو شورای شهر تهران با اشاره به صدور 2 هزار مجوز نصب دکل در پایتخت طی دو سال گذشته گفت: باید عملکرد مالی و اجرایی شرکت ارتباط مشترک شهر رسیدگی شود.

صدور 2 هزار مجوز نصب دکل/ ابهام در عملکرد شرکت ارتباطات مشترک شهر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری درباره رسیدگی به عملکرد مالی و اجرایی شرکت ارتباط مشترک شهر،‌گفت: شهرداری تهران به جای استفاده از توان کارشناسی و مدیریتی کارکنان رسمی خود در این حوزه، کارکنان شرکت‌های اپراتوری یا افراد خارج از شهرداری را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده است.

وی افزود: این مسأله در طول دو سال اخیر به دلیل سوء مدیریت باعث تضییع حقوق شهرداری و بروز مشکلات بسیاری در این شرکت شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شرکت ارتباطات مشترک شهر از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران است که سهم شهرداری 51 درصد و سهم اپراتورهای مختلف مانند ایرانسل، همراه اول و تالیا 49 درصد است. همچنین وظیفه اصلی این شرکت و فلسفه به وجود آمدن آن درآمد پایدار، ساماندهی دکل‌ها و نظم‌بخشی به سیمای شهری است.

علیخانی تصریح کرد: در دو سال گذشته 2 هزار مجوز نصب دکل صادر شده که بیشتر آنها مربوط به اپراتور یکی از شرکت‌ها بوده است و به نظر ما اپراتورها باید سند جامع مربوط به دکل‌های مورد نظر خود را به مدیریت شهری ارائه کنند تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر درآمد اپراتورها در تهران است،‌گفت: 207 رأی قطعی صادره کمیسیون ماده 100 در یکی از شرکت وجود داشته است که متأسفانه مدیریت قبلی آن این آراء را با صدور مجوز بلااثر اعلام کرده است و معاونت شهرسازی نیز تعداد زیادی از مجوزهای صادره را ابطال کرده واین قضیه سبب ایجاد تناقض در رفتار شهرداری تهران در نحوه عملکرد صدور و ابطال مجوز شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید هر ساله بابت افزایش اجاره‌بهای فضای شهری در اختیار اپراتورها اقدام کند که با وجود اعلام میزان افزایش درصد سالیانه جهت عقد قرارداد فضاهای شهری پرداخت اجاره‌بها در دوره‌های قبل، انجام نگرفته است. در حالی که این اجاره‌بها درآمد پایدار شهرداری تهران است.

علیخانی تصریح کرد: صدور هر مجوز نصب دکل صرفا باید از طریق معاونت شهرسازی و معماری تهران باشد و در خصوص عقد قرارداد اجاره‌بها نیز بر اساس ضوابط موجود در شهرداری تهران، همه قراردادها به سازمان املاک و مستغلات شهرداری واگذار شود.

وی گفت: همچنین شورای شهر باید مبادرت به انتخاب حسابرس مستقیم به منظور عملکرد دوساله گذشته شهرداری در این زمینه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول