اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رشد کشور فقط با اتکا به داخل/ زیر لبخند مرموزانه دشمن فقط نفاق است

رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید مشکلات کشور را خودمان حل کنیم، گفت: دشمن از خارج نمی‌آید که مشکلات ما را رفع کند و تحریم‌ها را بردارد. زیر لبخند مرموز منافقانه آنها چیزی جز دشمنی و نفاق نیست.

رشد کشور فقط با اتکا به داخل/ زیر لبخند مرموزانه دشمن فقط نفاق است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی چمران امروز در پویش ملی کمک‌های مؤمنانه به یاد شهدای مهندس دفاع مقدس و جبهه مقاومت که به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشوری در مسجد فرودگاه مهر آباد برگزار شد، ضمن اشاره به دست نگاشته‌های شهید چمران در باره حضرت علی(ع) اظهار داشت: در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس رزمنده‌های ما و انقلابیون برای خدا می‌جنگیدند و جان خود را فدا کردند و خدا هم در این دنیا پاداش آنها را داد و در آن دنیا پاداش بالاتری می‌دهد.

وی ضمن تبریک روز پنجم اسفند به عنوان روز مهندس گفت: در طول جنگ تحمیلی مهندسان بسیجی کارها و ابتکارات فراوان و ارزنده‌ای داشتند، زمانی یکی از همین مهندسان پیش دکتر چمران آمد و از وی خواست که در جنگ همراه باشد. شهید چمران به وی گفت شما به عنوان استاد دانشگاه کارهای بزرگ‌تری از این تفنگ دارید و ما  جای دیگری از شما کمک می‌خواهیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: آن زمان در منطقه بین اهواز و حمیدیه خط نفوذ دشمن بود، دشمن تا حمیدیه آمده بود و در آستانه ورود به اهواز بود که اگر اهواز را می‌گرفت، فاجعه رخ می‌داد. همین مهندس بالای تپه حمیدیه به درخواست شهید چمران سنگر بتنی بزرگی ساخت که بسیار مستحکم بود و در پایین تپه هم کانالی احداث کردند و زمانی که نیروهای عراقی آمدند، به دلیل وجود کانال و آتش تیربار از بالا، نتوانستند پیشروی کنند و این نمونه‌ای کوچک از کارهای مهندسی در جنگ است.

چمران گفت:‌ هنوز خط مشی درستی برای کارهای ابتکاری و خلاقیت جوان‌ها در کشور نداریم، البته شرکت‌های دانش بنیانی آمده‌اند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم حمایت می‌کند، اما توان و نیروهای جوان ما بیش از این ظرفیت است.

وی ادامه داد: پیش از این با اتکا به کشور و داخل خود را نجات دادیم، اما امروز عده‌ای به دلیل عدم اتکا به نیروهای خودی و چشم بستن به روی متخصصان داخلی دنبال این هستند که غربی‌ها از آن طرف آب‌ها بیایند و رفع تحریم‌ کنند و به همین دلیل است که ما دچار چنین مصائبی شده‌ایم.

رئیس سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: امام(ره) به خوداتکایی تأکید کردند و همان زمان در نیروهای مسلح جهادهای خودکفایی تشکیل شد. شهید فخری‌زاده رئیس یک پژوهشکده بود و شهید چمران هم زمانی که وزیر دفاع شد مرکزی به نام مرکز گسترش و پژوهش منابع دفاعی را راه‌اندازی کرد و یک غیرنظامی متخصص را آنجا منصوب کرد.

چمران گفت: باید تلاش کنیم مشکلات را خودمان حل کنیم، دشمن از خارج نمی‌آید تا مشکلات ما را حل کند و زیر لبخندهای مرموز منافقانه آنها جز دشمنی و نفاق چیزی نیست.

وی افزود: متخصصان ما امروز در بسیاری از حوزه‌ها ورود کردند و در بخش‌های مهندسی، پزشکی، نانوتکنولوژی و... پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما کافی نیست و باید به پای علم و دانش جهان برسیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری باید به قدری پیشرفت کنیم که دیگرانی که می‌خواهند از علم ما استفاده کنند، زبان فارسی بیاموزند.

چمران اظهار کرد: ما نشان دادیم می‌توانیم در جنگ مقابل دشمن بایستیم،‌ امروز پیشرفت‌ترین پهپادهای رادارگریز هم نمی‌توانند از خط مرزی ما عبور کرده و وارد کشور شوند و دشمن هم فهمیده است که در قبال این مهندسان و متخصصان داخلی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول