اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دلواپسی جمهوری‌خواهان نسبت به تغییر موضع بایدن در قبال روسیه

سناتورهای جمهوری‌خواه سنای آمریکا به شدت نسبت به تغییر موضع دولت بایدن در قبال خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 انتقاد دارند.

دلواپسی جمهوری‌خواهان نسبت به تغییر موضع بایدن در قبال روسیه

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که شرکت‌های فعال در پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 را تحریم نکرده است سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا نسبت به این اقدام به شدت انتقاد کردند.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و عضو کمیته روابط خارجی سنا، طی بیانیه‌ای در این باره گفت: دولت بایدن قصد دارد اجازه دهد که خط لوله نورد استریم 2 تکمیل شود و این در حالی است که تکمیل این خط لوله تبعات جدی برای امنیت ملی آمریکا و امنیت انرژی شرکای اروپایی ما خواهد داشت.

جیم ریچ، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو هم که عضو همین کمیته است نیز نسبت به رویکرد دولت بایدن انتقاد کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا طی گزارشی به کنگره آمریکا از تحریم بودن حدود 20 شرکت در موضوع پروژه نورد استریم 2 خبر داده که بسیاری از این شرکت‌ها از این پروژه کناره‌گیری کرده‌اند. سناتورهای آمریکایی می‌گویند نام شرکت‌های فعال کنونی در لیست تحریم‌های آمریکا نیست. 

ریچ طی بیانیه‌ای گفت: اطلاعات خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد که کشتی‌هایی وجود دارند که در حال کار برای تکمیل پروژه نورد استریم 2 هستند و نام آنها در لیست تحریم‌ها نیست. دولت آمریکا باید برای چشم‌پوشی از تحریم این کشتی‌ها توضیح دهد.

پروژه نورد استریم 2 هم اکنون توسط شرکت‌های روس در حال تکمیل است و 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با تکمیل این خط لوله حجم صادرات گاز روسیه از 55 میلیارد مترمکعب در سال کنونی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول