اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به احتمال سرمازدگی محصولات

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای در خصوص ورود سامانه جوی جدید به این استان و کاهش چشمگیر دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد.

هشدار جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به احتمال سرمازدگی محصولات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای در خصوص ورود سامانه جوی جدید به این استان و کاهش چشمگیر دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با ورود سیستم سرد از غرب و شمال استان از روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه ۹۹ که همراه با کاهش دمای شبانه خصوصا مناطق سردسیر استان و پیش‌بینی حداقل دما زیر صفر درجه در سحرگاه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه روند کاهش دما شدت پیدا کرده به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود حتی در صبح پنجشنبه در طی روز دمای منهای ۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهیم کرد.

پیش‌بینی می‌شود صبحگاه جمعه دمای مشهد به منهای هفت درجه سانتی‌گراد تا منهای ده درجه سانتی‌گراد و رسیدن دما در شهرهایی چون قوچان، فریمان، چناران و نیشابور به منهای دوازده درجه سانتی گراد دور از دسترس نیست.

بارش‌های شروع با باران و سپس برف خصوصا در مناطق کوهستانی خواهیم داشت و از روز شنبه روند افزایش دمای روزانه آغاز می‌شود، به‌طوری‌که در یکشنبه بین 3 تا 5 درجه  سانتی‌گراد، افزایش دمای روزانه خواهیم داشت.

بنابراین به کشاورزان و باغداران و همچنین دامداران و صاحبان واحدهای تولیدی بخش اعلام می‌شود که توصیه‌های زیر را به‌عمل آورند.

- گلخانه‌داران محترم و تولیدکنندگان واحدهای طیور و دام نسبت به تنظیم تأسیسات حرارتی واحدهای خود تمهیدات ایمنی لازم را به‌کار برند.

- با توجه به کاهش دمای شبانه در مناطق سردسیر نسبت به حفظ و مراقبت از ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات آبیاری نوین اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

کشاورزان در صورت امکان آبیاری پیوسته به‌صورت غرقابی یا آبیاری بارانی می‌توانند از میزان خسارت بکاهند.»

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول