اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طلاب رشد دانش و معنویت را در اولویت قرار دهند

امام جمعه همدان گفت: طلاب هر لحظه به دنبال رشد معنویت و دانش خود باشند.

طلاب رشد دانش و معنویت را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه قرانی امام حسین(ع) و زنگنه همدان، با بیان اینکه اگر با اطلاعات و تجربیات امروز به دوران دبیرستان برگردم بازهم قطعا حوزه علمیه را انتخاب می‌کردم، اظهار کرد: گاهی از اوقات این سوال در ذهن طلاب ایجاد می‌شود که آیا جایگزینی برای طلبگی وجود دارد یا خیر که پاسخ به این سوال هدف از ورود به حوزه را مشخص می کند.

وی با اشاره به اینکه طلبگی، زندگی فرد را اعتلا می‌بخشد، گفت: فردی که وارد حوزه علمیه می‌شود باید در زندگی خود اهداف متعالی داشته باشد و به این باور برسد که هیچ چیز در دنیا را نمی‌تواند با طلبگی معامله یا تعویض کند.

امام جمعه همدان افزود: اگر کسی در این مسیر دچار شک شود به این معنی است که معنا و مفهوم طلبگی و ارزش و جایگاه آن را به خوبی متوجه نشده است.

وی با بیان اینکه در دوران طلبگی ما مدارس علمیه قرانی دایر نبود، عنوان کرد: اگر امکان داشت و به گذشته برمی‌گشتم برای تحصیل مدرسه علمیه‌ای که در حوزه قرانی فعالیت می‌کرد را انتخاب می کردم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل قرآنی چه در عرصه حفظ و چه در عرصه تفسیر، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه بدون توجه به قرآن کریم، به آنچه باید دست پیدا کنند نخواهد نرسید.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) نیز برای تفسیر قرآن کریم در بین مردم آمدند، خطاب به طلاب مدرسه قرانی امام حسین(ع)، گفت: حضور شما در این مدرسه یک موهبت الهی است و باید خداوند را به خاطر این نعمت شکرگذار باشید که جوانی شما با قران گره خورده است.

شعبانی با بیان اینکه طلاب برای دستیابی به موفقیت باید هر روز تلاش خود را بیشتر کنند، مطرح کرد: طلبه بدون سواد، هم برای خودش، هم برای جامعه، هم برای حوزه علمیه و هم برای امام زمان (عج) دردسر است، بنابراین طلاب باید هر روز و هر لحظه به فکر رشد و پیشرفت باشند.

در ادامه این نشست‌های دوستانه، طلاب و کادر مدارس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود با نماینده مقام معظم رهبری در استان پرداختند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول