اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۱۷ هزار واحد «مسکن ملی» در کرمانشاه ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: ساخت ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی به استان ابلاغ شده که با تهیه زمین و سایر زیرساخت‌ها توانستیم این تعداد را به بیش از ۱۷ هزار واحد افزایش دهیم.

۱۷ هزار واحد «مسکن ملی» در کرمانشاه ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسعود شریفی در آئین کلنگ‌زنی یک‌هزار و ۶۴ واحد طرح اقدام ملی تعاونی کارکنان شهرداری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ملی در استان خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این واحدها به تدریج در حال انجام است.

وی افزود: پیش از این ساخت ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی به استان ابلاغ شده که با تهیه زمین و سایر زیرساخت‌ها توانستیم این تعداد را به بیش از ۱۷ هزار واحد افزایش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: در چند ماه گذشته برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی طرح‌ریزی کردیم تا بتوانیم زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای طرح مسکن ملی را تامین کنیم.

وی افزود: در برنامه کوتاه مدت تمام زمین‌های راه و شهرسازی و نیز زمین هایی که امکان تغییر کاربری قانونی آن‌ها فراهم بود را احصا و از این محل توانستیم برخی پروژه‌های مسکن ملی را کلید بزنیم.

شریفی خاطرنشان کرد: همچنین زمین هایی بودند که به دلیل مشکلات آماده سازی چندین سال رها شده بودند که این‌ها را نیز احصا و رفع مشکل کردیم و توانستیم زمین لازم برای ساخت پروژه ۵ هزار واحدی بنیاد شهید، یک‌هزار و ۳۰۰ واحدی ارتش و ۶۰۰ واحدی ناجا را هم شروع کنیم.

وی گفت:با بیان اینکه در برنامه میان مدت فضاهای خالی شهر بررسی شد، اضافه کرد: تعاونی‌های مسکنی که چندین سال مشکل داشتند شناسایی شدند و در همین راستا دو زمین بزرگ در محدوده شهر که متعلق به وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان بود را شناسایی کردیم.

شریفی افزود: با همکاری وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان خوشبختانه ساخت و ساز در زمین ۱۲ هکتاری وزارت دفاع شروع و مراحل شروع ساخت در زمین ۴۷ هکتاری بنیاد مستضعفان هم در حال پیگیری است که ۹۵ درصد کار پیش رفته است.

این مسئول اظهار داشت: در برنامه بلندمدت هم توانستیم ۳۴۰ هکتار از زمین‌های دولتی که متعلق به راه و شهرسازی بود را با طی مراحل بسیار سخت و دشوار به شهر الحاق کنیم و با این اقدام برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده زمین مورد نیاز در شهر کرمانشاه تامین شده و طرح ساخت و ساز در این اراضی هم تا اردیبهشت‌ماه تکمیل می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌های مربوطه در ساخت پروژه های طرح اقدام ملی مسکن، خاطرنشان کرد: نام این طرح، «اقدام ملی» است، به این معنی که همه دستگاه‌ها و هم نهادها باید پای کار بیایند؛ در این طرح وزارت راه و شهرسازی سازنده نیست بلکه هماهنگ کننده دستگاه های مختلف است و همه برای ساخت این واحدها باید پای کار باشند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول