اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی ۶ مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در این شهرخبر داد و گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد به ۶ نفر افزایش یافت.

شناسایی ۶ مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر مهدی قلیان اول، امروز در نشست با اصحاب رسانه در خصوص شیوع کرونا انگلیسی با بیان اینکه  تعداد افراد مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد به ۶ نفر افزایش یافت، اظهار کرد: نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد طی روزهای اخیر شناسایی شد و امروز پنج نفر دیگر مبتلا به این نوع ویروس در مشهد شناسایی شدند که فقط یک نفر از آنان با نخستین بیمار ارتباط داشته است و موارد دیگر سابقه تماس نداشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نخستین بیمار شناسایی شده مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد گفت: نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد مرد ۷۰ ساله‌ای است که سفر به خارج از کشور داشته و اکنون در یکی از مراکز درمانی مشهد بستری است.

وی متذکر شد: این امر نشان دهنده آن است که ویروس کرونای انگلیسی در شهر و کشور در گردش بوده و بومی شده است.

قلیان از رهگیری، مراقبت و درمان این ۶ بیمار مبتلا و خانواده‌هایشان خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد آزمایش قرار گرفته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با این حال در شرایط کنونی وضعیت خراسان رضوی نسبت به سایر نقاط‌ کشور بهتر است و تعداد مراجعان بستری خارج از توان بخش درمان نیست.

وی در خصوص تعداد کل مبتلایان به کرونا عنوان کرد: تعداد بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی طی روز گذشته ۱۳۳ نفر گزارش شده؛ میانگین تعداد کل بستری شدگان ۴۸۲ نفر بوده و تعداد فوت شدگان نیز تک رقمی است.

قلیان وضعیت مشهد و خراسان رضوی را در خصوص شیوع کرونا شکننده توصیف و تصریح کرد: با توجه به مشاهده نوع انگلیسی این ویروس خطر شیوع و گسترش آن در استان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطر و شدت واگیری ویروس جهش یافته کرونا ۱.۷ برابر ویروس قبلی است و بیشتر افراد خردسال و جوانان را مبتلا می کند.

وی افزود: حفظ آرامش و رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم اهمیت به‌سزایی دارد چرا که راه‌های پیشگیری و فرآیند درمان و مقابله با ویروس کرونای انگلیسی تفاوتی نکرده، توصیه می‌شود جوانان زیر ۲۰ سال و کودکان بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک مراقبت داشته باشند.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول