اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جهانگیری: هنر و هنرمندان آسیب فراوانی از کرونا دیدند

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از بخش هایی که پس از شیوع بیماری کرونا آسیب فراوانی دید بخش هنر و زندگی هنرمندان بود.

جهانگیری: هنر و هنرمندان آسیب فراوانی از کرونا دیدند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این جلسه فرارسیدن میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) را تبریک گفت و با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی روسای فرهنگستان های کشور از عملکرد آنان قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا بر حمایت همه بخش ها از تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با شیوع این بیماری تأکید کرد و گفت: کرونا علاوه بر مسائل سلامت مردم پیامدهای زیادی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و به ویژه اجتماعی و زندگی انسان ها داشته است.

جهانگیری با بیان اینکه فرهنگستان های کشور به تناسب ارتباط موضوع کرونا با زندگی مردم باید به مطالعه ابعاد و راهکارهای مقابله با تبعات کرونا بپردازند.

وی تصریح کرد: یکی از بخش هایی که پس از شیوع بیماری کرونا آسیب فراوانی دید بخش هنر و زندگی هنرمندان بود؛ زیرا تمام رشته های هنری وقتی می توانند عرضه شوند که مردم حضور داشته باشند و وقتی به دلیل رعایت ضوابط بهداشتی، برگزاری تجمعات منتفی می شود، هنرمندان آسیب می بینند و حتی ممکن است برخی از رشته های هنری به دست فراموشی سپرده شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد فرهنگستان ادب و زبان فارسی گفت: یکی از مطالبات اقوام ایرانی احیای زبان قومی آنها است، باید در عین توجه به زبان فارسی به عنوان محور همبستگی کشور به مطالبات آنها نیز پاسخ داده شود.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناروی و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند؛ دستور کار هیئت امنای فرهنگستان ها در خصوص موضوع اداری، مالی، پشتیبانی و نیز گزارش حسابرسی صورت های مالی ارائه و به تصویب اعضا رسید.

همچنین مرندی، حداد عادل، داوری اردکانی و اسماعیلی به ترتیب گزارش اهم عملکرد و برنامه های پنج ساله فرهنگستان های علوم پزشکی، زبان و ادب فارسی، علوم و هنر را ارائه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول