اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حاجی‌میرزایی: سیاست ما آشنایی دانش‌آموزان با معارف و تعالیم امام علی (ع) است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست ما در آموزش و پرورش این است که جامعه دانش‌آموزی با معارف آن امام علی(ع) و با تعالیم ایشان، آشنا شوند.

حاجی‌میرزایی: سیاست ما آشنایی دانش‌آموزان با معارف و تعالیم امام علی (ع) است

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علوی با تبریک ولادت با سعادت امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: خوشبختانه جامعه دوست‌دار امام علی(ع)، منابع ارزشمندی را برای آشنایی با این شخصیت بزرگوار در اختیار دارد؛ آنچه که در بیان رسول بزرگوار اسلام در وصف آن امام همام آمده است و هر جمله‌ای و فرازی، دریچه‌ای به سوی این شخصیت بزرگوار و رمز و تاریخ اسلام است؛ شخصیتی تأثیرگذار، تعیین کننده و پیشرو.

وی ادامه داد: همچنین کلام‌های آن امام همام، نامه‌ها و حکمت‌هایی که منتخبی از آنها در کتاب شریف نهج‌البلاغه آمده است و در سایر کتب روایی معتبر نقل شده است هر یک برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و خصوصیات امام علی(ع)، ارزنده است و در اختیار ما قرار دارد که می‌توان از اینها بهره موثر و کافی را برد.

حاجی‌میرزایی افزود: علاوه بر این نکاتی که عرض کردم، تاریخ زندگی آن امام و سیره عملی او حاوی نکات بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی است. در دوره قبل از اسلام که در سن کودکی بود در کنار و دامان پیامبر(ص) زندگی می‌کرد. او اولین پیرو پیامبر(ص) بود و اولین کسی که به آن حضرت و رسالتشان ایمان آورد، همچنین بعد از اسلام، همواره در کنار پیامبر(ص) در تمام لحظات به عنوان یاوری امین و موثر در خدمت پیامبر(ص) بود؛ ضمن اینکه در دوره پس از رحلت رسول معظم اسلام و دوره حکومت خلفا، سیره و رفتار او، الهام بخش جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: در دوره کوتاهی که امام علی(ع) حکومت کرد، آن دوره بسیار پرنشیب و فراز بود اما جلوه‌های نابی از حکومت بر مبنای ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و منطبق با تعالیم اسلامی به نمایش گذاشته شد که همچنان در نگاه تیزبین انسان‌هایی که اهل اندیشه و تأمل هستند، این دوره می‌درخشد و می‌تواند الگوی همه حکومت‌داران و همه کسانی که اداره جامعه را به عهده می‌گیرند، باشد. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست ما در آموزش و پرورش، این است که جامعه دانش‌آموزی ما با معارف آن امام همام و با تعالیم ایشان، آشنا شوند و این سیاست در برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول