اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رسیدگی به مشکلات شهرک شهید رجایی مشهد در قالب بازآفرینی شهری آغاز شد

رسیدگی به کمبودها و مشکلات شهرک شهید رجایی به عنوان یکی از مناطق حاشیه نشین این کلانشهر در قالب طرح بازآفرینی شهری به همت استاندار خراسان رضوی و مدیران دستگاه‌های اجرایی آغاز شد.

رسیدگی به مشکلات شهرک شهید رجایی مشهد در قالب بازآفرینی شهری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار و سایر مدیران دستگاه‌های مربوطه پس از بازدید از  شهرک شهید رجایی مشهد؛ طی جلسه‌ای که به مدت چهار ساعت در محل استانداری خراسان رضوی به طول انجامید، رفع کمبودها و معضلات این شهرک را مورد بحث و  بررسی قرار دادند.

در این جلسه محمدصادق معتمدیان برای رفع مشکلات احداث بیمارستان در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند نفر دیگر از مسوولان مرتبط عالی‌رتبه در تهران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و هماهنگی‌ها برای عملیاتی کردن ساخت بیمارستان مزبور  و نیز حل مشکلات فاضلاب منطقه و دیگر مسایل موجود را انجام داد.

استاندار خراسان رضوی طی سخنانی در این جلسه گفت: چهارچوب رسیدگی به مشکلات شهرک شهید رجایی مشهد در قالب طرح بازآفرینی شهری امروز تعیین شد و پس از آن با تدوین برنامه‌های مختلف این طرح‌ها عملیاتی می‌شود.

معتمدیان افزود: همین الگو برای ساماندهی مشکلات و کمبودها در سایر محلات و مناطق حاشیه نشین شهر مشهد انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱۷ محله در شهر مشهد وجود دارد که ۷۸ محله از این تعداد در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد استقرار دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیر بنایی در قالب طرح‌های باز‌آفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای مشهد در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تاسیسات زیربنایی اجرا خواهد شد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که شاهد تخلیه روستاها و سکنی گزیدن آنها در حاشیه شهرها هستیم، باید معضلات حاشیه نشینی مدیریت و ساماندهی شود و همچنین مانع از گسترش حاشیه نشینی شد.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر باید جلوی مهاجرت بیشتر روستائیان به حاشیه شهرها گرفته شود و این امر جز توسعه روستاها امکان پذیر نیست.

شهرک شهید رجایی مشهد معروف به قلعه ساختمان با جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفر یکی از مناطق پرجمعیت حاشیه نشین کلانشهر مشهد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول