اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم بسترسازی جهت ترویج سنت حسنه انفاق

امام جمعه فیروزآباد گفت: باید با ترویج سنت حسنه الهی احسان و انفاق، بستری فراهم کنیم تا توانمندان به وظیفه شرعی خود عمل کنند و محرومین هم به نوایی برسند.

لزوم بسترسازی جهت ترویج  سنت حسنه انفاق

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه وفات حضرت زینب کبری و پانزدهم ماه رجب و تسلیت این روز اظهار داشت: معرفت الهی، بصیرت در دین، سیاست و شجاعت از ویژگی‌های خاص زینب کبری بود.

وی افزود: زینب کبری(س) دارای معرفت الهی و توحیدی بود و همه مشکلات در کربلا، کوفه و شام در بازگشت تحمل می‌کند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: چون همه چیز برای زینب مشروط به رضایت خداوند بود، در واقع با توکل به خدا و امید به حمایت‌های الهی پا به عرصه جهاد گذاشت.

هاشمی زاده اضافه کرد: در نهایت حرکت جهادی حضرت زینب حکومت شام را سرنگون و امام حسین و یارانش را بر دشمن پیروز گردانید.

وی گفت: آگاهی و بصیرت حضرت زینب نسبت به ولایت و بردباری او در راه پیروزی مکتب اسلام، پیروزی او را بر حکومت بنی‌امیه قطعی ساخت و اگر شجاعت زینب در بیان و عمل نبود دشمن در جنگ رسانه‌ای علیه حسین (ع) و نهضت عاشورا را شروع کرده بود و قبل و بعد از عاشورا قطعاً این تبلیغات مؤثر واقع می‌شد.

امام‌جمعه فیروزآباد با بیان این‌که شجاعت علی گونه حضرت زینب بود که بر جو مسموم سیاسی حکومت بنی‌امیه پیروز شد، اظهار داشت: زینب با شجاعت بی‌نظیر خود توانست حرکت و جهاد حسینی را به پیروزی برساند و اعلام پایان توطئه شکست‌خورده بنی‌امیه بر سر قبور شهدای عاشورا و پیروزی قاطع اعلام نماید.

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری بیان داشت: چه سعادتی بهتر از آن‌که رحمت خداوند نصیب فرد شود و این سعادت و نعمت با احسان و نیکوکاری حاصل می‌شود پس باید به‌ سوی جلب این رحمت و برکت شتابان پیش برویم.

وی احسان و انفاق را علاقه‌مندی قلبی مسلمانان دانست و با خشنودی از رفتار سرشار از عاطفه و نوع‌دوستی مردم ابراز امیدواری کرد که همچون همه مقاطع مهم سال در یاری خانواده‌هایی که بضاعت لازم برای خرید ندارند، شرکت چشمگیر داشته باشند.

امام‌جمعه فیروزآباد، خیرین و احسان کنندگان را سعادتمند دانست که منت و چشمداشت را از صدقات و انفاق خود حذف می‌کنند و با خداوند خود معامله می‌کنند.

هاشمی زاده تصریح کرد: باید با ترویج سنت حسنه الهی احسان و انفاق، بستری فراهم کنیم تا توانمندان به وظیفه شرعی خود عمل کنند و محرومین هم به نوایی برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به ایران خاطرنشان کرد: این سفر دو روز پیش از اجرا گذاشتن و کنار گذاشتن پروتکل‌های الحاقی از سوی ایران صورت گرفت.

امام‌جمعه فیروزآباد افزود: نظام اسلامی ایران تمام بازدیدهای این آژانس را به مدت ۳ ماه لغو کرد و اگر پس از ۳ ماه تحریم‌ها برداشته شد، ایران هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد و در غیر این صورت، این کشور به غنی‌سازی و برنامه‌های متعارف خود در انرژی هسته‌ای ادامه خواهد داد.

هاشمی زاده ادامه داد: دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا بدانند، ایران تمام حرکات آنها را در این سه ماه رصد خواهد کرد و چنان چه بخواهند بر موضع استکباری خود پافشاری کنند این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم و مذاکره را کنار خواهیم گذاشت.

وی اضافه کرد: آمریکا بداند رفع تحریم‌ها و قطع زورگویی‌های استکبار ظرف این سه ماه باید عملی شود و ایران اسلامی از توانمندی‌ها و اقتدار خود در حوزه انرژی هسته‌ای دفاع خواهد کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در انتخابات به چند نکته خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری باید توجه کرد‌.

هاشمی زاده تصریح کرد: خود را آماده کنیم برای یک انتخابات سرنوشت‌ساز و به وجود آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی که قطعاً با همت مردم، این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول