اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تربیت اسلامی محور برنامه‌های پرورشی در یزد

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: تمام آموزش‌های امورتربیتی در اداره کل آموزش و پرورش استان، مطابق با رویکرد تربیت اسلامی تدوین و انجام می شود.

تربیت اسلامی محور برنامه‌های پرورشی در یزد

حسنعلی ملانوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که هر ساله از ۸ تا ۱۴ اسفند به نیابت از سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی که یادگار شهیدان رجایی و با هنر به عنوان شهیدان طلیعه قابل توجه حوزه تربیتی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: توجه به بحث تربیت در کنار مباحث علمی در حقیقت تلاش برای حراست از ارزشهای دینی و انسانی است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اسناد بالادستی نظام آموزشی به منظور رسیدن به نقطه تعالی،  شش ساعت از ساعات درسی در هفته به امور تربیتی اختصاص یافته و تقریبا همه این ساعت به آموزش مباحث تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و مذهبی صرف می شود.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل  آموزش و پرورش استان یزد در خصوص سیاست‌های آموزش و پرورش در راستای تربیت اسلامی نیز گفت: هر آنچه در صنعت برای رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش‌آموزانی ایرانی_اسلامی مورد نیاز است باید در حوزه تربیتی گنجانده شده و برای دانش آموز در دسترس باشد.

ملانوری تصریح کرد: دانش آموزان در حوزه‌های مختلف بایستی مطابق با تربیت‌های لازمه به کسب مهارت بپردازند زیرا تمام مهارت  دانش آموزان به گونه‌ای در حوزه تربیتی گنجانده شده است.

وی در خصوص برنامه های انجام شده مطابق با تربیت اسلامی،ادامه داد: تدوین برنامه های فرهنگی و هنری، مسابقات، جشنواره ها و پویش های فرهنگی، اجتماعی و هنری از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار آموزش و پرورش یزد است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد خاطرنشان کرد: حوزه‌های قرآن، عترت، نماز، مشاوره و مراقبت از دانش‌آموزان نقش مهمی در برابر خنثی کردن آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: هر آنچه لازمه رسیدن به توانمندی‌های سطح بالا در حوزه مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی لازم است در مقوله فعالیت  تربیتی می گنجد.

تغییر رویکرد آموزش و پرورش با ورود زیست بوم کرونا

در زیست بوم جدید کرونا آموزش و پرورش مجبور به جرخش فراوانی برای تغییر رویکرد در نوع برنامه های ارائه شده به دانش آموزان در حوزه های مختلف از جمله پرورشی شد.

وی افزود: کارکرد فضای مجازی و ارائه برنامه ها از این طریق برای آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ضمن توانمندسازی معلمان و فعالین، آموزش و پرورش برای ارائه برنامه های تربیتی در کمیت و کیفیت فعالیت های تربیتی تاثیر فراوانی دیده است.

ملانوری اضافه کرد: در دوران کرونا و فرصت ارتقا آموزش های فرهنگی و تربیتی در جشنواره ها و مسابقات شاهد افزایش این کمیت وکیفیت در فعالیت دانش آموزان نیز بوده ایم.

بزرگداشت هفته تربیت اسلامی به صورت مجازی در یزد

ملانوری اظهار کرد: در هفته تربیت اسلامی با توجه به اینکه بسیاری از برنامه ها غیر حضوری برگزار خواهد شد از طریق فضای مجازی بحث تکریم و تجلیل از معلمان در گروه‌های درسی و گروه‌های مدرسه‌ای به صورت جدی و گسترده انجام خواهد شد و همچنین توسط دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی پویش های متعددی برای قدردانی از زحمات مربیان و معاونین پرورشی و همچنین مشاورین برگزار خواهد شد.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش یزد در پایان افزود: با رعایت پروتکل های بهداشتی موضوعات جدید و تکریم از خانواده‌های شهدا و امور تربیتی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول