اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حدفاصل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی چقدر است؟

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی دستورالعمل «شعاع دسترسی و حدفاصل مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» را به استان‌ها ابلاغ کرد.

حدفاصل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی چقدر است؟

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، به استناد تبصره (2) ماده (2) آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب 5 فروردین 98 هیأت وزیران، دستورالعمل مربوط به شعاع دسترسی و حدفاصل مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، که در نودمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی و در تاریخ 24 آذر99 تصویب شد را  جهت اطلاع و اقدام لازم به استان‌ها ابلاغ کرد.

 بر اساس این دستورالعمل، در ماده یک، حدفاصل(فاصله مبادی ورودی مدارس با مراکز آموزشی و پرورشی از یکدیگر)، شعاع دسترسی(حداکثر فاصله محل سکونت دانش‌آموز تا فضای آموزشی) و در ماده 2، شعاع دسترسی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در چارچوب ضوابط ابلاغی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با پیشنهاد شورای نظارت شهرستان و منطقه/ ناحیه و تصویب شورای نظارت استان تعیین می‌شود.

همچنین در ماده 3، حدفاصل مدارس متوسطه غیردولتی با مدارس متوسطه دولتی و غیردولتی غیرهمجنس 200 متر از مبادی ورودی آنهاست و حدفاصل مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی غیرهمجنس با یکدیگر در صورت تقاضا برای فعالیت در یک محل، حسب مورد با پیشنهاد شورای نظارت شهرستان و منطقه/ناحیه و با تصویب شورای نظارت استان تا 200 متر از مبادی ورودی آن‌ها تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول