اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دلنگرانی والدین از کرونای انگلیسی/ آموزش و پرورش: بازگشایی‌ها محدود بود و موردی از ابتلا نداشتیم

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: موارد خاصی از ابتلای دانش‌آموزان و فرهنگیان به کرونا نداشتیم و علتش هم این است که در شهرهای بزرگ تقریبا به آن صورت کلاسی دایر نشد و فقط در شهرهای کوچک، مدارس روستایی و عشایری، کلاس برقرار بود.

دلنگرانی والدین از کرونای انگلیسی/ آموزش و پرورش: بازگشایی‌ها محدود بود و موردی از ابتلا نداشتیم

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: از اسفند سال گذشته یعنی سال 98 که مدارس کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد تا امروز به غیر از امتحانات نهایی پایه دوازدهمی‌ها و امتحانات پایان سال پایه نهمی‌ها، حضور سایر دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه اختیاری بوده است.

اما مشکل اساسی به ویژه برای دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان این بود که اگر این بچه‌ها به مدرسه نمی‌رفتند و ارتباط با معلم نمی‌گرفتند در آموزش پایه خود دچار ضعف می‌شدند و از سوی دیگر کلاس‌های کارگاهی و عملی هنرستانی‌ها هم نیاز به حضور در هنرستان داشت.

این موضوع باعث شد که آموزش و پرورش با همکاری ستاد کرونا اعلام کند که کلاس‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی دایر شود؛ همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز در وضعیت آبی باز شود؛ ضمن اینکه کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی هم دایر شود.

هرچند که حضور دانش‌آموزان در مدرسه اختیاری است اما از سوی دیگر والدین معتقدند که باید فرزندشان را به مدرسه بفرستند چرا که به مدرسه نیاز دارد و حالا که کرونا دوباره شکل جدیدی به خود گرفته است و سر و کله کرونای انگلیسی به کشور باز شده است، دلنگران درس و سلامتی آنها هستند. 

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس نیز در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عناوین «آیا بازگشایی مدارس عادی انگاری کرونا نیست؟»، «آیا بازگشایی مدارس در روزهای سرد کرونایی خطرناک نیست؟» و «چرا مدارس در روزهای کرونایی باز است؟» خواستار پیگیری شدند؛ در این خصوص به سراغ محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرسی وزارت آموزش و پرورش رفتیم تا ببینیم در این روزهای کرونایی وضعیت مدارسی که دایر است، چگونه است.

محسن بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، اظهار کرد: مدارس بر اساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت باز شدند و هر مدرسه‌ای هم باز نشد بلکه مدارسی که در مناطق کم خطر از نظر کرونا بودند آن هم برای دانش‌آموزان با تعداد کم، بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه مدارس در مناطق آبی و زرد و در حد محدود باز شده است، گفت: حضور دانش‌آموزان هم در مدرسه کاملا اختیاری بوده است.

محسن بیگی به مراقبت‌هایی که باید والدین در شرایط کرونای انگلیسی داشته باشند، اشاره کرد و افزود: همان مراقبت‌هایی که برای ویروس کووید قبلی باید انجام می شد برای ویروس جهش یافته انگلیسی هم باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته والدین و دانش‌آموزان هم باید مراقبت و حساسیت بیشتری داشته باشند و در واقع بی خیال نشوند چون برخی احساس می‌کردند که کرونا برای سنین جوانی و افراد فاقد بیماری زمینه‌ای، کمتر خطر ایجاد می‌کند اما حالا باید قواعدی که اعلام شده یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها واقعا رعایت شده و مراقبت‌ها تشدید شود.

مدیرکل سلامت و تندرسی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا موردی از ابتلای فرهنگیان یا دانش‌آموزان به کرونا یا کرونای انگلیسی گزارش شده است؟»، اظهار کرد: موارد خاصی را نداشتیم و علتش هم این است که در شهرهای بزرگ تقریبا به آن صورت کلاسی دایر نشد و فقط در شهرهای کوچک، مدارس روستایی و عشایری، کلاس برقرار بود. در هنرستان‌ها هم با رعایت‌ها پروتکل‌ها، هنرجویان به کارگاه و هنرستان می‌روند.

وی در خصوص بازدیدهایش از مدارس بازگشایی شده، گفت: گزارش‌هایی که از بازدیدهای خودمان و همچنین استان‌ها چه مستقیم از سوی آموزش و پرورش و چه غیر مستقیم از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی داشتیم، حاکی از آن بود که مجموعه رضایتمندی از عملکرد آن بخش‌هایی که بازگشایی انجام شده، وجود داشت. البته تعداد مدارس بازگشایی شده محدود بود. 

محسن بیگی درباره آماری که از دانش‌آموزان مبتلا شده از گوشه و کنار کشور اعلام می‌شود، گفت: هر کسی که زیر 18 سال باشد، در شرایط عادی هر اتفاقی برایش بیفتد، می‌گویند دانش‌آموز است. اما این موضوع ارتباط مستقیمی با حضور در مدرسه پیدا نمی‌کند. نوجوانان در بازار، پارک، مهمانی‌ها همراه والدین هستند و بر اساس تحلیل، کرونا عمدتاً از تغییر دورهمی، و مهمانی‌ها منتقل می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول