اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اشتغالزایی با نهضت تعاونی تقویت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم خلق تشکل‌های تعاونی تاکید کرد و گفت: تعاونی یک کار عادی نیست یک نهضت است و می‌تواند منجر به تقویت اشتغالزایی شود.

اشتغالزایی با نهضت تعاونی تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد شریعتمداری صبح امروز در جلسه شورا هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: لازم است تشکل‌های تعاونی خلق شوند که تحقق این مهم نیاز به حمایت از تعاونی‌ها دارد.

وی تعاونی را یکی از محورهای اصلی و مهم اقتصاد دنیا برشمرد و تصریح کرد: زمینه‌های توسعه فعالیت برای تعاونی‌ها گسترده است، با توجه به ظرفیت‌های استان گلستان در زمینه کشاورزی، دریا و ... باید این مهم مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ تعاون در جامعه و افزایش مشارکت‌پذیری بین مردم گفت: جستجوی نفع فردی در نفع جمعی باید از زمان کودکی در افراد ایجاد شود.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اتفاقات خوبی بیفتد.

وی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه تعاون باید از زمان انتخاب رشته در دانشگاه شروع شود، گفت: باید زبان مشترک تعاون وجود داشته باشد تا تشکل‌های تعاونی موفق خلق شوند.

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز گفت: ۴۷ درصد جمیت استان گلستان، روستایی است جمیت فعال استان ۶۰۴ هزار نفر و جمعیت شاغل در گلستان ۵۱۸ هزار نفر است.

سعید مازندرانی با بیان اینکه نرخ مشارکت در فصل پاییز ۳۸.۹ درصد اعلام شده است، افزود: نرخ بیکاری در استان گلستان ۹.۸ درصد است.

* ۶۷ هزار بیکار مطلق در استان گلستان داریم که ثبت سامانه شده است

وی شمار بیکاران استان گلستان را ۶۷ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: ۶۷ هزار بیکار مطلق در استان گلستان داریم که ثبت سامانه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به وجود اشتغال ناقص به عنوان یکی از معضلات جدی استان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و خدمات وجود اشتغال ناقص در این استان زیاد است.

مازندرانی بیان کرد: کشاورزان در استان گلستان 6 ماه از سال فعالیت می‌کنند و مجبور هستند مابقی فصول مشغول به کار دیگری شوند، اقدامات خوبی در استان انجام گرفت و توانستیم فعالیت‌هایی در زمینه اشتغال و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم.

 انتهای پیام/۸۳۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول