اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زینبیه دمشق در روز وفات حضرت زینب(س)+ عکس و فیلم

همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س)، حرم آن حضرت سیاهپوش و دسته‌های عزاداری برپا شد و جمعی از زائران عراقی با حضور در حرم عمه سادات به عزاداری پرداختند.

زینبیه دمشق در روز وفات حضرت زینب(س)+ عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س)، حرم آن حضرت سیاهپوش شد و با وجود شیوع کرونا و اعمال محدودیت در بسیاری از اماکن مذهبی، حرم عمه سادات در این روز پذیرای زائران بود و جمعی از زوار عراقی به حرم بانوی دشت کربلا مشرف شدند.

 

ورودی ضریح حرم حضرت زینب (س)

همچنین از سوی عتبه حسینیه (س) چندین پرچم عزا به حرم حضرت زینب (س) ارسال شده بود که این پرچم‌ها در صحن و اطراف ضریح حرم آن حضرت نصب شد. امروز نیز چندین موکب عزاداری از عراق به ویژه نجف اشرف با حضور در حرم عمه سادات به عزاداری پرداختند و دسته‌های عزا از صبح امروز در حرم عقیله بنی هاشم (س) حضور یافته و به مداحی و عزاداری پرداختند.

 

خیابان زینبیه سوریه

در صحن حرم نیز صندلی‌هایی به منظور برپایی منظم مراسم عزاداری چیده شده است تا زائران با رعایت نکات بهداشتی به این مکان مقدس مشرف شوند.

 

عزاداری موکب‌های نجف در حرم حضرت زینب (س)

در حرم حضرت رقیه (س) نیز مراسم عزاداری عمه سادات با نوای مهدی رسولی برگزار شد و در این مراسم ضمن نوحه‌خوانی مداح اهل بیت (ع)، زوار برای رهایی دنیا از کرونا و حضور زوار ایرانی در حرم ریحانةالحسین دعا کردند.

 

حرم حضرت رقیه (س) در وفات حضرت زینب (س)

در ادامه تصاویری از حرم حضرت زینب  (س) همزمان با وفات آن حضرت را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول