اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح تفصیلی شهر همدان/ بازگشایی ۱۸ متری ابوذر

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل، ترافیک و محیط‌‌زیست شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مدیریت منطقه ۴ شهرداری بر اساس اجرای طرح تفصیلی شهر برای ایجاد راه دسترسی جدید ۱۸ متری ابوذر اقدام کرده است گفت: این راه دسترسی برای حل مشکلات ترافیکی و تسریع در عبور و مرور بهره‌برداری شد.

اجرای طرح تفصیلی شهر همدان/ بازگشایی ۱۸ متری ابوذر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت شهرداری منطقه ۴ با هدف بهبود و سهولت رفت و آمد شهروندان در حد فاصل بلوار جانبازان و ‌بلوار سید جمال‌الدین‌ اسد‌آبادی، راه دسترسی جدید برای حل مشکلات ترافیکی و تسریع در عبور و مرور احداث و بهره‌برداری شد.

وی با تقدیر از این اقدام‌ ارزنده که موجب مدیریت ترافیک معابر منتهی به این محدوده شهری همدان شده است، یاد‌آور شد: مدیریت و هدایت ترافیک شهری در شهر‌ها بر عهده شهرداری‌ها و پلیس‌راهور و در بیرون شهر بر عهده ادار‌ه کل حمل‌ونقل و راهداری و پلیس‌راه ‌است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل، ترافیک و محیط‌‌زیست شورای اسلامی شهر همدان افزود: بر این اساس در طرح تفصیلی شهر‌ها اقدامات قابل‌ اجرا برای هدایت و مدیریت ترافیک شهری محول شده به شهرداری‌ها مشخص‌ شده که شهرداری نیز در منطقه ۴ با هدف ‌بازگشایی معابر و کاهش و روان‌سازی ترافیک، اقدام‌ مؤثر و قابل‌توجهی را در دستور کار داشته و به سرانجام رسانده که نمونه آن اجرای طرح بازگشایی معبر ۱۸ متری ابوذر در حدفاصل معبر پر‌تردد شهری بلوار سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی و جانبازان است.

وی با اشاره به این‌که این بازگشایی از خواسته‌های ساکنان این محدوده از شهر بوده و درباره اجرای آن بارها از شهرداری درخواست کرده‌اند، گفت: اجرای بازگشایی معبر 18 متری ابوذر در این محدوده، نقش موثری در پدافند غیر‌عامل و همچنین افزایش ارزش‌افزوده املاک منطقه دارد.

گردان با تأکید بر این‌که شورای شهر حامی اجرای اینچنین طرح‌ها در هر نقطه از شهر است، اظهار کرد: بر اساس نیاز‌های موجود برای سال آینده نیز در این حوزه برای منطقه ۴ اعتبار‌ خوبی پیش‌بینی‌شده که انتظار داریم در زمان مناسب این طرح‌ها اجرا‌ شوند.

وی گفت: بر اساس آمار موجود روزانه ۳۰ دستگاه خودرو جدید به معابر شهری اضافه می‌شود و بر همین اساس باید مدیریت شهری با همکاری سایر نهاد‌ها ۴۰ متر‌مربع فضا را برای تردد خودرو و یا پارک آن پیش‌بینی کند که سالانه هزینه زیادی را بر شهرداری‌ها تحمیل خواهد کرد. اما با این‌ وجود شهرداری برای تأمین آرامش و رفاه مردم مدیریت‌شده این امور را پیش‌ برده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان نیز از موارد مهم برای ایجاد تعامل شهروندان با مدیریت شهری را تامین‌ خواسته‌های مردم و ایجاد رضایت هر چه بیشتر در شهروندان بیان کرد و افزود: شهرداری همیشه برای این تعامل و همکاری متقابل احترام خاصی قائل بوده است و برای تحقق آن نیز ملاقات مردمی را دستور کار داشته است و در بازه‌های زمانی مختلف و با حضور در محلات از نیاز‌های مردم در گفت‌و‌گو‌های چهره به چهره و یا حضور آنان در مدیریت منطقه آگاه شده است.

مجید یوسفی نوید اظهار کرد: با آگاهی از نیاز‌های ترافیکی در محدوده منطقه ۴، برنامه‌ریزی‌هایی را هم‌زمان با اجرای پروژه‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای در شهر همسو و هماهنگ کرده‌ایم که نمونه آن احداث راه‌ دسترسی ورودی شهرک فرهنگیان و ۱۸ متری ابوذر بوده است.

وی گفت: احداث این مسیر موجب شد تا آسیب‌های اجتماعی و شهری ایجادشده در ۱۸ متری ابوذر همچون حضور معتادان، تخلیه نخاله، حوادث خودرویی و عبور مرور دائمی خودرو‌های سنگین از معابر در این محدوده به میزان قابل توجهی کاسته شد و با تکمیل و بهره‌برداری از آن بازخورد‌های بسیار خوبی از ساکنان محل دریافت کردیم و موجب رضایت شهروندان شد.

یوسفی‌نوید افزود: راه دسترسی جدید در ۱۸ متری ابوذر منطبق با طرح تفصیلی شهر همدان و بر اساس خواسته مردم منطقه ساخته‌شده است و بخشی از زیر‌ساخت‌های شهر، برای کاهش تراکم تردد از معابر این محدوده و افزایش ایمنی مردم بهنگام وقوع حوادث ناخواسته و غیر‌مترقبه طبیعی مبتنی بر تحقق طرح پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: با احداث این مسیر در حدفاصل ۲ معبر عریض‌تر مانند سید جمال و جانبازان ارزش‌افزوده‌ای نیز برای املاک بایر و متروک در این محدوده ایجاد شد که نقش مؤثری در ساماندهی بافت شهری و ایجاد در‌آمد عمومی برای شهرداری را به همراه دارد.

مدیر فنی شهرداری منطقه چهار همدان نیز گفت: برای اجرای این راه دسترسی، ابتدا ساماندهی مسیر با حذف مشکلات موجود و بهبود آن را در دستور کار داشتیم که برای این کار در چند مرحله، زیر‌ساخت‌هایی مانند هدایت‌های آب‌های سطحی، ایجاد و اصلاح شدند و سپس جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت‌ریزی را انجام دادیم.

سهراب‌ادیب مهر افزود: ایجاد راه دسترسی ۱۸ متری ابوذر اهدافی مانند افزایش رضایت‌عمومی مردم را در بررسی بازخورد‌های چهره ‌به چهره و ایجاد فضای مناسب برای پدافند غیر‌عامل محقق کرده و ساماندهی بافت منطقه را موجب شده که بر اساس آن رغبت روز‌افزونی برای مالکان زمین‌های بایر برای ساخت‌وساز ایجاد کرده که ارزش‌افزوده بافت شهری و افزایش ارائه خدمات مدیریت شهری را به دلیل افزایش درآمد‌های عمومی موجب خواهد شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول