اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بسیج مهندسین شبکه نظام مسائل صنعت و معدن در تهران را ایجاد می‌کند

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تهران از ایجاد شبکه نظام مسائل صنعت و معدن در تهران خبر داد و گفت: این مجموعه در قالب پنج کارگروه، عارضه یابی، نظام بانکی مالی، مدیریتی، صادراتی، مسائل حقوقی و نیروی انسانی فعالیت خواهد کرد.

بسیج مهندسین شبکه نظام مسائل صنعت و معدن در تهران را ایجاد می‌کند

سید پوریا محسنی مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در دنیا چیزی گران‌بهاتر از انسان وجود ندارد و در مورد انسان نیز چیزی گران‌بهاتر از اندیشه آن فرد نیست. بعد از عظمت خالق که همه می‌بینیم آن چه که ساخته بشر است و مردم را به خود جلب می‌کند حاصل اندیشه و فکر یک مهندس است همچنین شکوه و عظمت هر سرزمین هم مدیون دست توانای این مهندسین است.

وی با تبریک ایام روز مهندس به برنامه‌های گرامیداشت این روز پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های انجام شده تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم بسیج مهندسین تهران است.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تهران افزود: از دیگر اقدامات می‌توان به رونمایی از اولین مرکز آموزش‌های تخصصی مجازی در بسیج مهندسی که نیازهای تخصصی علاقه‌مندان صنعت را در حوزه آموزش‌های تکنسینی و فنی‌و‌‌مهندسی برطرف می‌کند، اشاره کرد.

محسنی اضافه کرد: با مشارکت بسیج دانشجویی و حوزه بسیج وزارت دفاع و دانشگاه صنعتی مالک اشتر از اولین کلینیک صنعت دفاعی کشور به منظور طرح ریزی صنعت دفاعی کشور برای رفع مشکلات و معضلات حوزه‌های صنعت رونمایی شد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی بسیج مهندسین را قشر دانشجو تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در کل کشور حدود یک و نیم میلیون نفر از جامعه مخاطب ما دانشجویان حوزه مهندسی هستند. بین صدوچهل هزار نفر عضو بسیج مهندسین شهر تهران تقریباً 35 درصد از آنها دانشجویان مهندسی دانشگاه‌های تهران هستند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تهران در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با کرونا عنوان کرد: قرارگاه‌های جهادی سازمان بسیج مهندسین تهران از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا شروع به فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه خدمات مهندسی، بسته معیشتی و تأمین جهیزیه و مسکن اقداماتی انجام داده است.

محسنی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت مهندسین داخلی اقدام به تولید خطوط ماشین آلات ماسک و فرآیندهای تولید اتانول کردیم که کمک چشم‌گیری به این صنعت بود.

وی یادآور شد: یک از فعالیت‌هایی که دنبال آن هستیم ایجاد شبکه نظام مسائل در تهران است که در قالب پنج کارگروه، عارضه یابی، نظام بانکی مالی، مدیریتی، صادراتی، مسائل حقوقی و نیروی انسانی فعالیت می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تهران ادامه داد: ابتدا به کمک کارگروه‌ها عارضه‌های صنعتی شناسایی که برخی از این عارضه‌ها با مشاوره برطرف ‌می‌شود و تعدادی دیگر که مشکل قانونی و ساختاری دارند به مراجع مرتبط از جمله قرارگاه صنعت معدن انرژی ارجاع داده می‌شوند.

محسنی با بیان اینکه برای پیدا کردن عارضه‌های حوزه صنعت و معدن از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه از مهندسین علاقه مند و توانمند که در قالب گروه‌های جهادی قادر به مددرسانی به بسیج مهندسین هستند دعوت می‌شود برای تکمیل شبکه نظام مسائل صنعت تهران تحت عنوان صنعت یار و معدن با دو قالب پایشگران و مشاورین ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول