اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فعالیت ۲۰ مرکز فرهنگی هنری در خراسان شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۰ مرکز فرهنگی هنری در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز نیز سیار است.

فعالیت ۲۰ مرکز فرهنگی هنری در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فرهاد عین بیگی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری یک مرکز سیار در صفی‌آباد و یک مرکز ثابت در فاروج افتتاح شد.

وی ادامه داد: مرکز سیار صفی‌آباد هزار و ۳۰۰ کودک‌و‌نوجوان در ۲۰ روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به افتتاح پروژه خانه بازی برای اولین بار در استان نیز افزود: طرح خانه بازی با حمایت اداره کل سرگرمی‌های سازنده کانون باهدف ایجاد شورونشاط و پرورش خلاقیت و تقویت تفکر و رشد ذهنی کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود.

عین بیگی با اشاره به مرکز آفرینش‌های هنری در استان نیز یادآور شد: این مرکز در حوزه‌هایی مانند موسیقی، پویانمایی، فیلم‌سازی و پلاتو در حال ساخت است و هدف از آن تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان بوده که با راه‌اندازی صندوق تولیدکنندگان موردحمایت قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی مهد قصه‌گویی است اظهار داشت: با راه‌اندازی پویش قصه‌گویی ۱۳۰۰  اثر کودک و نوجوان به این پویش ارسال شد که تاکنون ۲۴ قصه بومی خراسان شمالی جمع‌آوری‌شده تا به میراث ناملموس تبدیل شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ادامه داد: ۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار طرح قاصد راه‌اندازی شده که هدف از اجرای این طرح، کودکانی که امکان دسترسی به محصولات را ندارند در شهرستان‌هایی مانند بجنورد، رازوجرگلان و مانه و سملقان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول