اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

با انواع مختلف کوکو ها آشنا شوید

کوکو ها یکی از دسته بندی غذاهای قدیمی و بسیار محبوب ایرانی هستند که به دلیل اینکه خیلی راحت آماده می شوند و طعم بسیار خوبی دارند، در میان خانم ها دارای جایگاه ویژه ای می باشند. مخصوصا در زمان های که وقت کافی نداریم به راحتی می توانیم کوکو را در مدت زمان بسیار کمی اماده کنیم.

با انواع مختلف کوکو ها آشنا شوید

یکی از کوکوهای شناخته شده ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه از ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ تهیه می شود و به دلخواه می توانیم آنرا با ادویه های بسیار متنوعی طعم دار کنیم. کوکو سیب زمینی انواع مختلفی دارد که معروف ترین انواع ان می توان به کوکو سیب زمینی خام، کوکو سیب زمینی پخته، کوکو سیب زمینی با نان باگت یا نان تست اشاره کرد. در طرز تهیه کوکو سیب زمینی به دلخواه می توانیم از سبزیجات معطر و کوهی نیز استفاده کنیم.

کوکوی کدو سبز

در این جا به سراغ یکی از کوکوهای رژیمی می رویم که امروزه با توجه به تب تند استفاده از رژیم های لاغری بسیار محبوب شده است. این کوکوی خوشمزه هم از ترکیب کدو سبز رنده شده و تخم مرغ تهیه می شود و در طعم دار کردن ان دستمان کاملا باز است. همانطور که مطمئنا می دانید کدو سبز کالری بسیار کمی دارد و به همین دلیل توصیه می شود این کوکو را با روغن زیتون سرخ کنید تا سالم تر و رژیمی تر باشد.

کوکوی گردو

این کوکوی خوشمزه از معروف ترین کوکوهای ایرانی است که اصالتا متعلق به استان های شمالی کشور می باشد. شاید نام این کوکو را در استان های دیگر کمتر شنیده باشیم ولی این کوکو یکی از غذاهای دوست داشتنی در گیلان و مازندران می باشد و معمولا در کنار فسنجان سرو می شود.

کوکو سبزی

کوکو سبزی هم از کوکوهای است که خیلی سریع اماده می شود. برای تهیه این کوکو ابتدا سبزی کوکویی را تفت می دهیم، سپس اجازه می دهیم خنک شود، در ادامه سبزی را با تخم مرغ و ادویه های دلخواه ترکیب کرده و سرخ می کنیم. البته در برخی دستورها سبزی را به صورت خام با دیگر مواد ترکیب کرده و سرخ می کنند که این موضوع سلیقه ای می باشد. توجه داشته باشید که کوکو سبزی را برای مجالس هم می توانیم درست کنیم، فقط کافیست در طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی از مواد غذایی مانند مغز گردوی خرد شده و مقداری زرشک مرغوبی نیز استفاده کنیم، البته اگر کوکوها را به صورت قالبی درست کنیم، ظاهرشان نیز مجلسی تر خواهد بود.

کوکوی شیرین

یکی دیگر از کوکوهای ایرانی که شاید در خیلی از شهرهای کشورمان ناشناخته باشد، کوکوی شیرین است که طعم بسیار خوبی دارد و در سالیان گذشته به عنوان دسر یا غذای اصلی سرو می شده است. این کوکوی خوشمزه هم مانند کوکو سیب زمینی با ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ تهیه می شود با این تفاوت که پس از اینکه کوکو به طور کامل اماده شد، انرا درون شربت بار قرار می دهیم تا شربت را جذب کند. طعم ان بیشتر از اینکه شبیه کوکو باشد، شبیه به شیرینی است.

کوکوی مرغ

کوکوی مرغ که با نام کتلت مرغ هم شناخته می شود مانند کوکو سبزی که در بالا اشاره شد، به دوصورت خام و پخته شده تهیه می شود که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. در تهیه این کوکوی خوشمزه هم می توانیم از انواع سبزیجات معطر و ادویه های دلخواه استفاده کنیم. حتما در تهیه این کوکوی خوشمزه از زعفران دم کرده هم استفاده کنید، چون علاوه بر اینکه باعث می شود کوکو خوش عطر تر شود، رنگ انرا نیز بسیار زیبا می کند.

در پایان باید بگم اگر دنبال یک سایت خوب برای آموزش های آشپزی ایرانی هستید، ما سایت چی شی را به شما توصیه می کنیم. اگر به دنبال دستور کامل کوکوهای بالا و کلی دستور آشپزی و شیرینی پزی جدید هستید می توانید به این سایت مراجعه کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول