اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

موفقیت عکاس گیلانی در 33 مسابقه جهانی

امین مهدوی یکی از عکاسان بنام گیلانی است که در 33 مسابقه جهانی دارای عنوان بوده و آخرین آن کسب مدال طلا در مسابقه عکاسی آساهی شیمبون ژاپن است.

موفقیت عکاس گیلانی در 33 مسابقه جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هنر وسیله‌ای است که از دیرباز برای انتقال فرهنگ، نشان دادن هویت و تمدن هر جامعه استفاده می‌شود و هنرمندان نیز باظرافت و دقتی که دارند توانسته‌اند شاکله و روح هنر را آن‌طور که باید تاکنون حفظ کنند.

بعضی‌ها در گوشه‌ای از سرزمین ما جنب‌وجوش میدانی چندانی ندارند اما خوب بلد هستند صدای فرهنگ، انسانیت و پویایی جامعه خود را به گوش جهانیان برسانند.

هنر عکاسی، نمونه‌ای از هزاران هنر و مهارت در جهان است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد و خوشبختانه این هنر در ایران متمدن و گیلان فرهنگ دوست، رگ و ریشه داشته و گاها زبانش گویاتر از دیپلماسی‌های متداول است.

استان گیلان عکاسان بسیار و بنامی دارد که از زمان شکل‌گیری این حرفه جذاب و صنعت پررنگ و لعاب در بازگو کردن رویدادها، انتقال فرهنگ‌ها و همچنین مستندسازی تاریخ به ایفای نقش پرداخته و گاها در رویدادهای جهانی نیز حرف برای گفتن داشته‌اند.

امین مهدوی، جوان ۳۷ ساله رشتی و هنرمند نام‌آشنای حرفه عکاسی است و کمتر گیلانی هست که این روزها نام و اثر ماندگارش را در صفحات مجازی و شبکه‌های موبایلی ندیده باشد.

آخرین عنوانی که مهدوی در حرفه عکاسی در سطح جهانی حائز رتبه شده، مدال طلای هشتاد و یکمین دوره آساهی شیمبون ژاپن در بهمن‌ماه امسال است.

عکاس جوان و هنرمند بنام گیلانی در گفت‌وگو با فارس گفته عکاسی را از سال ۸۷ تا ۹۲ به‌صورت گسسته و از سال ۹۲ به بعد درزمینهٔ استیج، پرتره، مستند اجتماعی و مدلینگ کودک از سر گرفته است.

تاکنون امین مهدوی در ۳۳ مسابقه جهانی و بین‌المللی عنوان کسب کرده که در هشت عنوان جهانی، مفتخر به گردن‌آویز طلا شده است.

مهدوی لیسانسه مدیریت گردشگری و هم‌اکنون نیز در یکی از شرکت‌های داروسازی مشغول به کار است. این عکاس جوان گیلانی در پیشینه کاری خود می‌گوید چند سالی در رشته نقاشی نیز فعالیت کرده و دارای آثاری در رنگ‌روغن، اکرلیک و سیاه‌قلم نیز هست.

وی در توضیح علاقه خود به حرفه عکاسی گفته انگیزه‌اش از سال ۸۷ که نخستین دوربین حرفه‌ای خود را خریداری کرد، شروع‌شده و تا حدود سال ۹۱ به‌صورت پاره‌وقت عکاسی می‌کرده است.

این هنرمند عکاس مدعی است تاکنون هیچ استادی در عکاسی نداشته و تا امروز نیز در هیچ دوره‌ای از عکاسی شرکت نکرده و هر چه تا کنون یافته همه آن چیزی است که خودآموخته است.

مهدوی می‌گوید، علاقه زیای به عکاسی در سبک استیج (کارگردانی شده) دارد و همچنین عکاسی به سبک پرتره و مستند اجتماعی از علایقش در این حرفه عام و خاص پسند است.

همیشه اولین جایزه‌ها برای نابغه‌های جهان حائز اهمیت است و اما مهدوی، عکاس بنام ایرانی موفقیت در مسابقات عکاسی آساهی شیمبون را ترجیح می‌دهد، او می‌گوید در سه دوره اخیر این سری از مسابقات شرکت کرده و در دو دوره ۷۹ و ۸۱ از آن‌ها نیز مدال کسب کرده است.

استیو مک کوری و گریگوری کرودسون از عکاسان موردعلاقه امین مهدوی، عکاس صاحب سبک و منصب گیلانی است.

استان گیلان در کنار میراث گران‌بها و ظرفیت بی‌نظیر از استعدادهای بالقوه طبیعی و خدادادی دارای نیروی انسانی ماهر و توانمند بسیاری است که گاها در پس فراز و نشیب‌های روزمره از نگاه‌ها پنهان مانده‌اند.

 

شناسایی استعداد و داشته‌های جوان در استان گیلان وظیفه‌ای است که علاوه بر رسانه‌ها، دستگاه‌های متولی نیز باید در جهت کشف و هدایت آن‌ها آستین‌ها را بالا زده و اقدام عملی در جهت شکوفایی آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول