اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

علیرضا بیگی: FATF ‌که به دنبال مبارزه با تروریسم است موضعش در قبال عربستان چیست؟

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: FATF که به دنبال مبارزه با تروریسم و تأمین مالی آن است موضعش در قبال عربستان که عضو هیأت امنای این تشکیلات است و از گروهک تروریستی داعش حمایت کرده و می‌کند چیست؟‌

علیرضا بیگی: FATF ‌که به دنبال مبارزه با تروریسم است موضعش در قبال عربستان چیست؟

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: FATF در ظاهر به دنبال مبارزه با پولشویی، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با قاچاق انسان است که این کار از نظر ما نیز امری پسندیده به شمار می‌رود.

وی افزود: سوال اینجاست که FATF موضعش در قبال عربستان که عضو هیأت امنای این تشکیلات است و از گروهک تروریستی داعش حمایت کرده می‌کند چیست و چه اقدامی را می‌خواهد در قبال این کشور صورت دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: واقعیت امر این است که ما امروز در شرایط تحریم به سر می‌بریم و از منافذی که وجود دارد برای گذراندن امور خود استفاده می‌کنیم و FATF به دنبال آن است که این منافذ را ببندد و کار را برای ما سخت‌تر کند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: آنچه که از پیوستن ما به FATF استنباط می‌شود این است که پیوستن به این کنوانسیون‌ها مثل این است که ما دست و پای خود را در زنجیر ببندیم و کلید آن را بهFATF بدهیم.

وی افزود: عضویت ما در FATF نه تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند بلکه شرایط را برای ما سخت‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: اگر ما به عضویت کنوانسیون‌های FATF در آییم که با دستگاه قضایی ما باید متعهد شود که چنانچه یک شهروند و یا یک مسؤول ایرانی به زعم آنها اقدام مشکوک مالی داشته باشد باید حساب‌هایش مسدود شود تا بازرسان این کنوانسیون‌ها به کشور ما بیایند و اگر چنانچه به خیال آنها این فرد ایرانی چه مسؤول باشد و چه شهروند عادی متخلف شناخته شود باید ما آن فرد را در اختیار مأموران این نهاد بین‌المللی قرار دهیم و این فرد می‌تواند حتی رئیس‌جمهور کشور ما هم باشد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: عضویت ما در  FATF نه تنها مشکل از ما حل نمی‌کند بلکه یکی از بزرگ‌ترین معایبش این است که امنیت مردم را از بین خواهد برد و ممکن است هر یک از شهروندان ما به زعم این تشکیلات حامی تروریست باشند و توسط مأموران آنها بازداشت و از کشور خارج بیرون برده شوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول