اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سهم پایین دولت در پروژه‌های مترو و قطار شهری

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور گفت: طی سنوات گذشته و با توجه به مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر دولت از میزان اعتبارات دولتی سهم کمتری به بخش پروژه‌های مترو و قطار شهری تخصیص داده شده که امیدواریم در طی سالیان آتی این میزان اعتبارات افزایش چشمگیری یابد.

سهم پایین دولت در پروژه‌های مترو و قطار شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، اردشیر احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور شامگاه دوشنبه در مجمع عمومی این اتحادیه که با حضور مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری و اعضای اتحادیه در محل احداث مترو اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های قطار شهری زمانی موفق می‌شوند و پیشرفت خواهند کرد که همراهی مجموعه مدیریت شهری را داشته باشند.

وی گفت: با شکل گیری اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و به منظور سرعت بخشیدن به فعالیت پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مختلف با پیگیری‌های به عمل آمده، اتحادیه در کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی دارای یک کرسی شده و علاوه بر آن ۱۰ کارگروه تخصصی و فنی در زمینه‌های مختلف فنی، عمرانی، اداری، مالی، ایمنی و سایر موارد تشکیل و موضوعات را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تأثیرات آن بر روی پروژه‌های قطار شهری بیان کرد: پیشرفت‌های موجود در پروژه‌ها حاصل حمایت‌ها و همراهی مدیریت شهری بوده و در شهرهایی که مدیران شهری و شهرداران اهمیت اجرای پروژه مترو را باور دارند، شاهد پیشرفت خوبی در اجرای طرح و تأمین منابع مالی آن هستیم.

احمدزاده اجرای طرح‌های مترو را حاصل همراهی و حمایت های بین بخشی دانسته و تأکید کرد: در حال حاضر در پنج شهر کشور خطوط مترو احداث و به بهره‌برداری رسیده و در چهار شهر دیگر نیز پروژه‌ها در حال اجرا هستند که امیدواریم با همراهی و همکاری مجموعه مدیریت شهری و حمایت‌های دولت هر چه سریع‌تر این طرح‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مزایا و فواید توسعه شبکه ریلی گفت: با توجه به اینکه اجرای پروژه‌های قطار شهری سرمایه‌بر و نیازمند اعتبارات زیادی است، بر اساس قانون و توافقات به عمل آمده ۵۰ درصد از اعتبارات احداث مترو در هر شهر باید توسط شهرداری همان شهر تأمین و ۵۰ درصد باقیمانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود که در طی سنوات گذشته و با توجه به مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر دولت از میزان اعتبارات دولتی سهم کمتری به بخش پروژه‌های مترو و قطار شهری تخصیص داده شده که امیدواریم در طی سالیان آتی این میزان اعتبارات افزایش چشمگیری یابد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با تأکید بر توجه ویژه دولت و حاکمیت به پروژه‌های قطار شهری و مترو، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها، محدودیت در ورود کالا و تجهیزات مورد نیاز و نوسانات ارز، انتظار می‌رود با عزم و اراده مسؤولان و حمایت حداکثری مدیران شهری بتوانیم در روند اجرای پروژه‌ها تسریع کنیم و هر چه سریع‌تر این طرح‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

احداث مترو وظیفه شهرداری نیست

حسین طلا شهردار اسلامشهر نیز در ادامه این جلسه با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در اجرای پروژه ملی مترو اسلامشهر اظهار کرد: اتفاق ایجاد شده در اجرای پروژه مترو اسلامشهر مدیون وحدت، همدلی و همراهی همه مسؤولان شهر است که به‌رغم وجود دیدگاه‌های سیاسی مختلف و متضاد، همگی دست به دست هم داده و برای رفع موانع تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه احداث مترو وظیفه شهرداری نیست، بیان کرد: در راستای خدمات رسانی به مردم منطقه و رفع مشکلات حمل و نقل و ترافیک و حفظ محیط زیست با همت مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر، این طرح ملی آغاز و در حال اجرا است و تاکنون بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات درآمدهای شهرداری اسلامشهر صرف این پروژه شده، درحالی که از محل اعتبارات دولتی قریب به ۳۰ میلیارد تومان تخصیص و تزریق شده است.

شهردار اسلامشهر با اشاره به دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری اسلامشهر، تأکید کرد: اجرای کمربندی شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان شروع شده و در حال اجرا است، در کنار این اقدامات ۳۱۳ نفر از پرسنل شهرداری طی سه سال گذشته بازنشسته و تمام سنوات خدمت آن‌ها پرداخت شده است.

طلا با قدردانی از همراهی مدیران استانی و شهرستانی در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: با توجه به آثار و برکات احداث مترو در بحث‌های حمل و نقل و کاهش ترافیک، باید پیش از تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی، پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و موارد دیگر موردنیاز هم طراحی، تدوین و تأمین شود تا در آینده از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری و اعضای اتحادیه‌های شرکت‌های قطار شهری کشور، پیش از تشکیل مجمع عمومی این اتحادیه از تونل‌های در حال احداث مترو اسلامشهر بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ملی قرار گرفتند و در جلسه مجمع عمومی درباره موارد مختلف همکاری بین شرکت‌ها و سازمان‌های قطارشهری، برای پیشبرد طرح‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول