اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

امور تربیتی پایان ندارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی پایان ندارد، گفت: امور تربیتی، مسیر عرصه گسترده و بی‌نظیری برای خلاقیت، نوآوری و اندیشه‌های ناب تربیتی است.

امور تربیتی پایان ندارد

خبرگزاری فارس ـ مهدی رسولی: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی با اشاره به این که تمام هستی برای تحقق تربیت آفریده‌شده است، تصریح کرد: تربیت، تمام اهداف هستی را پشتیبانی می‌کند. مربیان پرورشی در کار خطیر و بزرگی واردشده‌اند که اگر آن را به‌طور صحیح ایفا کنند در امتداد مسیر هدایت الهی گام برداشته‌اند و کاستی در کار مربیان، اختلال در تربیت به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: امور تربیتی، مسیر عرصه گسترده و بی‌نظیری برای خلاقیت، نوآوری و اندیشه‌های ناب تربیتی است و مجموعه‌ای است که از تمام دانش‌ها بهره می‌برد و مجالی برای بروز و ظهور تمام دانش‌ها و تجربه‌ها  فراهم می‌‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در امور تربیتی ضامن تربیت هستیم و ارزیابی نهایی امور تربیتی با تحقق تربیت میسر می‌شود و همه ابزارها فرصت‌ها و امکان‌ها در خدمت ما هستند که به تحقق این اهداف برسیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه باوجود تمام وسایل و امکانات نظیر شبکه شاد، بسته‌های آموزشی، صدا و سیما و... معلم تنها مسئول آموزش دانش آموزان است، گفت: بر این اساس مربیان تربیتی هم مسئول تربیت دانش آموزان هستند. برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، راه‌اندازی کانون‌ها، دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها همه ابزارهای مربیان تربیتی هستند تا با کمک آن‌ها به اهداف تربیتی محقق شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان به طرح‌های اجراشده در معاونت پرورشی و فرهنگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال طرح‌های خوبی در بسته تحولی، نظیر «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی، یک مهارت اجتماعی»، در حوزه تربیتی در حال انجام است که باید تقویت شده و استمرار پیدا کند.

ادامه دارد

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول