اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همه چیز درباره انتخابات اقتصادی 20 اسفند/ حتما در سجام ثبت نام کنیم

محمد رضا وجدان حقیقی گفت: ۲۰ و ۲۱ اسفند مجمع عمومی سراسری شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار خواهد شد.

همه چیز درباره انتخابات اقتصادی 20 اسفند/ حتما در سجام ثبت نام کنیم

محمد رضا وجدان حقیقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: 20 اسفند در واقع بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور را در پیش رو داریم یک اتفاق فوق العاده بزرگی رقم خواهد خورد و متاسفانه مردم استان هرمزگان خیلی در جریان این موضوع قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: این موضوع به اندازه کافی اطلاع رسانی و تبلیغ نشده است و این در حالی است که ۲۰ و ۲۱ اسفند مجمع عمومی سراسری شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار خواهد شد.

به گفته این مدرس اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان، در واقع از اردیبهشت ماه امسال که مقام معظم رهبری دستور آزاد سازی سهام عدالت را دادند، ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت در کشور زمان یک و نیم ماهه‌ای داشتند که روش مدیریت سهام خود را به یکی از دو روش مستقیم و یا غیرمستقیم انتخاب کنند.

 

وجدان حقیقی ادامه داد: حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم یعنی مدیریت در واقع این سبد سهام عدالت را خودشان به دست گرفتند که بتوانند خرید و فروش آن را انجام بدهند و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند. در استان هرمزگان هم حدود یک میلیون و 70 هزار نفر سهام عدالت را داشتند که حدود ۷۰ درصد افراد روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند که جمعیتی بالغ بر 740 هزار نفر را شامل می‌شود و این جمعیت بزرک در واقع مدیریت سهام عدالت خود را به شرکتی می‌سپارند که قرار است هیأت مدیره آن در روزهای 20 و 21 اسفندماه انتخاب شود.

عدد، عدد بزرگی است و جمعیتی قابل توجهی را پوشش می‌دهد

این کارشناس اقتصادی گفت: 5 نفر در قالب هیأت مدیره‌ای که 20 و 21 اسفند انتخابات آن برگزار خواهد شد، به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان هرمزگان انتخاب خواهند شد.

این هیأت مدیره اختیار سبد سهام عدالت جمعیت 740 هزار نفری در هرمزگان را بر عهده خواهد داشت که رقم بسیار بزرگی در ید اختیار مدیریت و هدایت این تیم 5 نفره خواهد بود.

به گفته دبیر انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان، در واقع مردم در روز 20 و 21 اسفند حق بزرگی را از خودشان به این تیم 5 نفره تنفیذ خواهند کرد و در واقع این اختیار را به هیأت مدیره می‌دهند که فرآیند خرید و فروش این سهام را به چه شکل انجام دهند.

ساز و کار انتخابات چگونه است؟

محمد رضا وجدان حقیقی خاطرنشان کرد: ساز و کار این انتخابات به اینصورت است که باید ۵۰ درصد+1 نفر در این انتخابات شرکت کنند که به حد نصاب برسد. یعنی از این 740 هزار نفر می‌بایست حدود 340 هزار نفر در انتخابات شرکت کنند تا این انتخابات شکل رسمی به خود بگیرد و اگر به این حد و نصاب نرسید روز ۲۰ اسفند به دور دوم انتخابات خواهد کشید که در آن صورت در هر تعداد آرای آن پنج نفر انتخاب خواهند شد‌. حتی اگر ۵۰۰ نفر شرکت کنند!

شرط شرکت در انتخابات ثبت نام در سامانه سجام است و افراد فرصت کمی دارند تا با ثبت نام بسیار ساده در سامانه سجام، خود را به این انتخابات برسانند و در مهم‌ترین انتخابات اقتصادی کشور شرکت کنند.

وی از مردم خواست تا با توجه به اهمیت موضوع و قرارگیری حجم عظیمی از سرمایه در اختیار این 5 نفری که در هیأت مدیره این شرکت انتخاب می‌شوند، حتما نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کرده و آگاهانه رای خود را به صندوق بیاندازند.

در سامانه سجام به آدرس: sejam.ir می‌توانید فورا ثبت نام کنید

بنابر اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، ثبت نام در سامانه سجام کاملا رایگان است و مردم می‌توانند در سامانه سجام تا 20 اسفند ثبت نام کنند تا بتوانند حق رای داشته باشند.

چرا باید حتما رای بدهیم؟

وی همچنین گفت: خدای ناکرده به گونه ای نباشد که این هیأت مدیره 5 نفره با رای حداقلی افرادی انتخاب بشوند در دور دوم افرادهای ناسالم باشند و مدیریت را به دست بگیرند.

وجدان حقیقی تأکید کرد: از نظر حجم سرمایه‌ای که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد، اگر افراد ناسالم و یا کارنابلد در انتخابات پیروز شوند، یک رانت بزرگ اقتصادی برایشان بوجود خواهد آمد که منافع آن متوجه خودشان خواهد شد و لذا حضور در این انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دبیر انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان تأکید کرد: حتما مردم دقت کنند که افراد سالم و پاک دستی را مخصوصا با تجربه را در این حوزه ورود بدهند چرا که این 5 نفر مستقیما وکیل ما خواهند بود و سرمایه ما را همان سهام عدالت ما خواهد بود متناسب با نظر خودشان در نقاط مختلفی سرمایه‌گذاری و هدایت خواهند کرد که اگر خدای ناکرده مشارکت پایین باشد، آنگاه امکان مهندسی آرا فراهم می‌شود و خسارت آن برای دارندگان سهام عدالت خواهد بود.

گفت‌وگو از مهدی خسروی

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول