اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|تولید لوازم خانگی در شرایط تحریم 2 برابر شد/ رشد 30 درصدی تولید طی امسال

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: در شرایط تحریم، بیش از 2 برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید شده است.

فارس من|تولید لوازم خانگی در شرایط تحریم 2 برابر شد/ رشد 30 درصدی تولید طی امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «استفاده از تولیدات داخلی گامی در جهش تولید» و «اشتغال جوانان دغدغه خانواده‌هاست» خواستار تقویت فرصت های شغلی در کشور و تقویت توان تولید داخل شدند.

در این مورد کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: به مردم عزیزمان قول داده بودیم که در اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی رکورد تولید لوازم خانگی را خواهیم شکست که این وعده محقق شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جهش تولید، بیان کرد: در این راستا در سال جهش تولید برنامه جدی در خصوص تولید و افزایش تولید لوازم خانگی گذاشتیم.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با یادآوری اینکه رشد 30 درصدی را در تولید لوازم خانگی هدف گذاری کرده بودیم، افزود: در 10 ماهه امسال این هدف را محقق و از آن عبور کردیم.

گردان افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی (کوچک و بزرگ) تولید کردیم، هدف گذاری امسال تولید 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی بوده است اما تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است.

وی اضافه کرد: قبل از تحریم ها و در سال 1396 میزان تولید لوازم خانگی در کشور 7.5 میلیون دستگاه بوده است.

* در تولید لوازم خانگی بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش مصرف ارز داشتیم

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با بیان اینکه در روز‌های تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم، گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم.

گردان با اشاره به اشتغال‌های جدید به وجود آمده در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: صادرات به سمت بازارهای هدف جهانی را در سال 1400 در برنامه داریم و در این مسیر حرکت می کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت بیان کرد: برخی شرکت‌های داخلی برای اولین بار در حال تولید لوازم خانگی خاص هستند و در تعداد محدودی برای نمونه سازی اولیه این کار را انجام می‌دهند که این موضوع در کنترل کامل وزارت صمت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول