اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ثبت نام در سجام غیرحضوری و رایگان است

سرپرست معاونت اقتصادی اداره کل دارایی استان البرز با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده اند، برای دریافت سود سالیانه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند، گفت: ثبت نام غیرحضوری و رایگان است.

ثبت نام در سجام غیرحضوری و رایگان است

علی رضاپور، سرپرست معاونت اقتصادی اداره کل دارایی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به آزادسازی سهام عدالت توسط دولت اظهار کرد: مشمولان سهام عدالت تا خردادماه سال ۹۹  فرصت داشتند تا روش مدیریت سهام عدالت را انتخاب کنند. که با انتخاب روش مستقیم افراد شخصا مسئولیت مدیریت سهام عدالت در بازار سرمایه را دارند و سهام افرادی که  روش غیر مستقیم را انتخاب کردند، در اختیار شرکت سرمایه گذاری استانی قرار می‌گیرد و سود سهام سالانه به حساب افراد واریز می شود. 

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان خصوصی سازی ۴۹ میلیون نفر یعنی نیمی از افراد جامعه سهام عدالت دارند، افزود: از این تعداد ۲۹ میلیون نفر روش غیرمستفیم را انتخاب کردند که در  روش غیر مستقیم، افراد  باید وارد سامانه سجام شده  و ثبت نام کنند تا بتوانند  سود سهام را کسب کنند.

رضاپور یادآور شد: ثبت نام در سامانه سجام  به صورت غیر حضوری و رایگان انجام می‌شود، امکان احراز هویت نیز به صورت الکترونیکی وجود دارد و نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست. مشمولان روش غیر مستقیم   می توانند با گوشی تلفن همراه وارد سامانه یجام شده و ضمن ثبت نام،  کد بورسی را دریافت و کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند.

سهام عدالت جدید وجود ندارد

وی با بیان اینکه هیچگونه سهام عدالت جدیدی برای واگذاری به متقاضیان وجود ندارد، گفت: سهام عدالت بر اساس مصوبات ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در ۱۸ گروه تعیین و در سال ۹۴ به تمامی گروه‌های هدف  تخصیص داده شد. در حال حاضر تمام سهام قابل تخصیص به گروه‌های هدف واگذار شده و هیچگونه ثبت نام سهام عدالت جدیدی برای واگذاری به متقاضیان جدید وجود ندارد. 

خرید و فروش وکالتی سهام عدالت قابل قبول نیست

رضاپور خاطر نشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند؛ خرید و فروش وکالتی سهام عدالت مورد قبول نیست؛ برگه‌های کاغذی سهام عدالت اعتبار ندارد و تمامی معاملات مربوط به سهام عدالت از طریق بازار سرمایه صورت می گیرد بنابراین   اقدام به خرید برگه های سهم عدالت نکنند.

وی در خصوص دریافت سود سهام عدالت به روش غیر مستقیم، اظهار کرد: در صورتیکه افراد  در سامانه سجام ثبت نام کرده و شماره شبا آنها در سامانه ثبت شده باشد؛ سود سالانه به حسابشان واریز می شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول