اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم نظارت اداره کل گردشگری قم بر اقامت مسافران اتباع خارجی

استاندار قم به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دستور داد گزارشی از اقامت مسافران و زائران بویژه اتباع خارجی موجود در استان را به نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ارائه کند.

لزوم نظارت اداره کل گردشگری قم بر اقامت مسافران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همراه بود.

حمید یزدانی که به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حاضر بود با اشاره به برقرار بودن بازدیدها و نظارت های معمول اداره کل متبوع خود از اماکن اقامتی بیان داشت: برخی از این بازدیدهای بدون اعلام قبلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: تلاش شده و می شود که حداکثر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن اقامتی و رفاهی تحت نظارت این اداره کل انجام شود، از این رو علاوه بر نصب هشدارهای لازم و همچنین در اختیار بودن برخی اقلام بهداشتی در این مراکز، تذکرهای شفاهی نیز در صورت نیاز صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم سپس افزود: این اداره کل جلسات مشترکی را نیز با مرکز بهداشت و همچنین مدیریت بحران استان تدارک دیده است تا آخرین هماهنگی ها درباره موضوع مدیریت کرونا بویژه رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شود.

یزدانی ادامه داد: البته بخشی از این هماهنگی ها نیز مربوط به ایام نوروز و سفرهای نوروزی است و از این رو، ستادی نیز در این اداره کل درباره سفرهای نوروزی تشکیل شده است تا نظارت ها بر اماکن اقامتی به شکل دقیق انجام شود و البته به صورت تصاعدی افزایش یابد.

وی با اشاره به آخرین بازدیدها از اماکن اقامتی استان گفت: بازدیدهای هفته اخیر نشان می دهد 362 نفر از اتباع خارجی در مراکز اقامتی سکونت دارند که حدود دو سوم این افراد عراقی هستند.

و اما استاندار قم در پایان این سخنان، آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را قابل قبول ندانست و گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مراکز باید ارتقا یابد.

بهرام سرمست همچنین به یزدانی دستور داد تا گزارشی از آخرین آمار مسافران و زائران سفر کرده به استان بویژه زائران و مسافران اتباع خارجی ساکن در اماکن اقامتی قم را به نشست هفته بعد ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ارائه کند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول