اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دانش‌آموزان دارای فقر تغذیه‌ای باید حمایت شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: وجود ۱۲ هزار دانش‌آموز لاغر در استان نگران کننده است و دانش‌آموزان دارای فقر تغذیه‌ای باید حمایت شوند

دانش‌آموزان دارای فقر تغذیه‌ای باید حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا موجب استفاده بالا از فضای مجازی و عدم تحرک دانش‌آموزان شده که افزایش چاقی را بدنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از وجود ۱۲ هزار دانش‌آموز لاغر در استان نگران کننده است، اظهار کرد: کودکان خانواده‌هایی که دچار فقر شدید هستند مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: کمیته‌ای باید با حضور نهادهای حمایتی و آموزش و پرورش تشکیل شود تا دانش‌آموزان دچار فقر تغذیه در کل استان تحت پوشش قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: سلامت جسمانی دانش‌آموزان با عنوان پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم انجام شد که براساس آن از ۲۹ شهریور پایش قد و وزن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت.

افشین خوشگوار افزود: در این طرح ۲۷۹ هزار نفر معادل ۹۷ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گرفتند که براین اساس ۹.۱۳ درصد دانش‌آموزان چاق بودند.

وی اعلام کرد: ۱.۷۴ درصد دانش‌آموزان استان نیز ه دلیل ژنتیک و تغذیه نامناسب دارای کمبود وزن هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اکنون مرحله چهارم غربالگری و پایش مجدد وزن دانش‌آموزان در حال انجام است و نیاز است رسانه‌ها با ترویج سبک زندگی سالم آحاد جامعه را نسبت به تغذیه سالم و ورزش کردن آگاه کنند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول